Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4750 ۱۳۹۶/۰۴/۱۹   

کشف بیش از 20 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده است.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در همایش پیشگیری از اعتیاد در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ تن و ۵۵۰ كیلوگرم انواع موادمخدر در استان با همت نیروهای نظامی و انتظامی استان كشف شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن، ۹۶ درصد در حوزه كشفیات مواد مخدر رشد داشته ایم.

وی با بیان اینكه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر هشت درصد افزایش گزارش شده است، اظهار كرد: ۱۰۸درصد در شناسایی معتاد متجاهر ،۲درصد در انهدام باند و شبكه تهیه و توزیع مواد و ۷۲ درصد در اجرای طرح های ارتقای اجتماعی افزایش در آذربایجان غربی را شاهد بودیم.

سردار اصلانی با اشاره به شبوع شناسی سال ۹۰،نرخ اعتیاد در استان را ۳.۳۹ درصد اعلام كرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته در حوزه مواد مخدر این میزان در شیوع شناسی سال ۹۴، به ۱.۲۴ درصد كاهش یافته است.

وی گفت: آذربایجان غربی در سال۹۰،جز استانهای اولویت دار در بحث مقابله با مواد مخدر بوده كه اكنون جز استانهای ۲۱كشوری قرار دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بااشاره به اینكه آذربایجان غربی ۵۹شهید در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم انقلاب كردخ است تصریح كرد: ۲۴سازمان و نهاد با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در قالب كمیته های پیشگیری،فرهنگی،درمان،بانوام و مشاركتهای مردمی در راستای كاهش اسیب اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش كرده اند.

وی تصریح كرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شده و همكاری همه نهادها و عموم مردم را می طلبد.

كاهش نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی نسبت به میانگین كشوری

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری هم از كاهش نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی نسبت به میانگین كشوری خبر داد.

افشار افزود: ترویج و تبلیغ عمومی در اثرات مواد مخدر را نتیجه مثبتی در كاهش نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی عنوان كرد و افزود: توازن خوبی در بحث پیشگیری و درمان مواد مخدر در آذربایجان غربی وجود دارد ولی نباید دلیلی بر غفلت در این حوزه شود.

وی گفت: میزان اعتیاد به مواد مخدر آذربایجان غربی از آمار متوسط كشوری پایین تر است كه این آمار توفیق بزرگی برای استان است.

افشار ایران را گلوگاه خروج مواد مخدر در گذشته اعلام كرد و گفت: با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و حركت به سمت مواد صنعتی،ایران به خط اول ورود پیش سازهای مواد مخدر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینكه ۱۸سال پیش طبق آمار سازمان ملل،۱۲۸میلیون معتاد در دنیا وجود داشت افزود: برطبق آمار سازمان ملل در سال گذشته،این تعداد به نزدیك دوبرابر یعنی ۲۵۰میلیون نفر رسیده است.

وی آمار معتادین را  نواخته شدن زنگ خطری برای دنیا دانست و اظهار كرد: امروزه انواع و اقسام مواد مخدر صنعتی به ۷۰۱نوع افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتیاد در كشور تصریح كرد:بر طبق شیوع شناسی میزان اعتیاد از ۲.۶۵به ۵درصد افزایش یافته است.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه به نظر جامعه بشری ریشه كنی اعتیاد و موادمخدر  امكان پذیر نیست تصریح كرد: بایدبرنامه های جامعی به منظور مهار،كنترل و كاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر در جوامع ترویج یابد.

وی گفت: ضمن مبارزه با كاهش تقاضا،از طریق ارایه اموزش و مشاوره ،زمینه دسترسی حداقلی به مواد مخدر را دربین جوانان  فراهم كنیم.

افشار با اشاره به فرمایش معظم اله كه اعتیاد را ام الخبایث نامیده اند افزود: سیاست پیشگیری از اسیب اجتماعی مواد مخدر در ورود همه آحاد مردم در این عرصه است و دولت نیز با تولید محتوای اموزشی و برنامه های مدون در این راستا حركت كند.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه هیچ گروه اجتماعی از اعتیاد مصون نیست، اظهار كرد: اعتیاد مشكل تك تاملی نیست و در تمامی سطوح جامعه دیده می شود. 

به گزارش ایسنا؛ در پایان همایش بیش از سه تن انواع موادمخدر امحا شد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا