اخبار
کد خبر : 4744 ۱۳۹۶/۰۴/۱۸   

طرح تحول سلامت یک جراحی بزرگ در بهداشت و درمان است

 

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تحول سلامت به نقطه خوبی رسیده و یک جراحی بزرگ در بهداشت و درمان محسوب می شود.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی اظهار داشت: بدون شک ابزارهای مختلف مالی، انسانی و ابزاری در اجرای طرح تحول سلامت تاثیرگذار هستند که باید تلاش کرد تا طرح تحول سلامت با موفقیت روز افزون همراه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بدهی بیمه ها به بیمارستان ها هم تراز با اجرای طرح تحول سلامت نیست.

وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان ها از بیمه ها به 9 ماه رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات بیمارستان ها انباشته شده درحالی که این مراکز پیشانی خدمات پزشکی هستند و باید از آن مراقبت شود، البته در برنامه ششم تلاش کردیم شورای عالی بیمه زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرد که متاسفانه با اختلاف یک رای این مهم عملیاتی نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سازمان های بیمه گر باید زیر نظر وزارت بهداشت سیاست گذاری شود و مدیریت مستقیم از سوی این وزارتخانه صورت گیرد.

وی یادآور شد: اکنون چرخ بیمه ها برای خود می چرخد و هم تراز با دور چرخش طرح تحول سلامت نیست و با یکدیگر هم تراز نیستند و گاهی هم همدیگر را خنثی کرده و مانع اجرای طرح تحول سلامت می شوند.

هاشمی تاکید کرد: با بدهی های سنگین بیمه ها، واحدهای خدماتی با مشکل روبرو می شوند که این می تواند هشدار جدی در حوزه سلامت محسوب شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بیمه ها باید خود را با ساختار طرح تحول سلامت منطبق کنند زیرا ساختار طرح تحول سلامت ساختار ملی است که البته مشکلاتی دارد اما این مشکلات ربطی به تعهدات بیمه ها ندارد و باید پرداخت هایشان را به روز کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا