اخبار
کد خبر : 4741 ۱۳۹۶/۰۴/۲۰   

نباید به سرمایه گذاران و کارآفرینان با دیدگاه منفی نگاه کنیم

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: به هیچ وجه نباید به سرمایه گذاران و کارآفرینانی که با نیت خدمت به کشور و مردم تلاش می کنند با دیدگاه منفی نگاه کنیم بلکه همه مدیران ذیربط باید با جدیت در راستای رفع موانع سرمایه گذاری که عامل توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال استان است تلاش کنند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه ای که به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، ایجاد نگاه و دیدگاه مثبت به سرمایه گذاری را از عوامل مهم و راهگشا در امر سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری، تلاشگران عرصه اقتصادی و سرمایه گذاران و کارآفرینان را بعنوان جهادگران اقتصادی معرفی نموده اند که این دیدگاه مترقی و مثبت باید در جامعه فراگیر شود؛ چرا که با مثبت شدن نگاهها به سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی، عزم عمومی برای رفع مشکلات موجود بوجود می آید و موانع از سر راه برداشته می شود.

ضرورت احصاء موانع سرمایه گذاری و اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر در این زمینه از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این نشست بود.

وی همچنین کوتاه سازی مسیر صدور مجوزها و استعلام ها و تسهیل سرمایه گذاری در بخش سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: طولانی شدن فرآیند استعلام گیری موانع بسیاری را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند که در همین راستا در استان از دستگاههای متولی خواسته ایم در کمترین زمان ممکن فرایند استعلام انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری بعنوان یکی از پتانسیل های مهم اقتصادی استان می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات بیکاری را در جامعه رفع کند و برای استان، رونق اقتصادی و برای جوانان اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

جباری در ادامه با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه گردشگری توجه ویژه ای شده است، افزود: توسعه صنعت گردشگری هم مورد توجه برنامه ششم توسعه است و هم مورد تاکید رئیس جمهور و استاندار محترم بوده و بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان در شورای برنامه ریزی مورد تصویب قرار گرفته فلذا باید با جدیت در مسیر توسعه این صنعت و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در این حوزه گام برداریم.

سرمایه گذاران حاضر نیز در این جلسه مسائل و مشکلات خود از قبیل مشکل طولانی شدن روند استعلامات و مشکل دریافت تسهیلات بانکی را با استاندار آذربایجان غربی در میان گذاشتند.

انتهای پیام

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا