اخبار
کد خبر : 4736 ۱۳۹۶/۰۴/۱۶   

راه اندازی كميته تخصصي پيشگيري از اعتياد زنان در آذربایجان غربی

 

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: با توجه به نياز استان اقدام به تشكيل كميته تخصصي پيشگيري از اعتياد زنان و خانواده با رياست مدير كل امور بانوان استانداري بمنظور بررسي تخصصي بحث اعتياد زنان راه اندازي کرده ایم.

به گزارش نای قلم، ناصر اصلانی در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان اظهار داشت: پنج كميته تخصصي درمان و حمايت هاي اجتماعي، فرهنگي و پيشگيري، مقابله با عرضه، توسعه مشاركت هاي مردمي و حقوقي و قضايي در دبيرخانه شوراي هماهنگي فعال است.

وی افزود: با مديريت يكپارچه در كميته هاي تخصصي از موازي كاري جلوگيري می شود.

اصلاني با ارائه گزارشي از عملكرد دبيرخانه، برنامه هاي اجرا شده و قابل اجرا در سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر را يادآور شد و افزود: اصلي ترين دغدغه مردم و معضلات اجتماعي بحث اعتياد است كه در اين راستا هزينه هاي مادي و معنوي زيادي بر ما متحمل شده است.

دبير شوراي هماهنگي با اشاره به آمار و عملكرد آموزش و آگاه سازي اقشار مختلف جامعه گفت: آگاه سازي و اطلاع رساني گسترده آحاد مردم در خصوص مضرات موادمخدر و آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي آن بستر مناسبي را براي مبارزه با مفاسد اجتماعي و معضل اعتياد فراهم آورده است.

در ادامه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه ضمن قدرداني از عملكرد و تلاشهاي شبانه روزي دبيرخانه و ساير اعضاي شوراي هماهنگي به مقام و منزلت والاي انسان در بين موجودات اشاره كرد و گفت نجات يك انسان نجات كل جامعه است اگر كسي تلاش كند يكنفر را از ورطه اعتياد نجات دهد ارزش والايي دارد چرا كه هم حيات دنيا و هم حيات اخروي او را نجات داده است.

حجت الاسلام سیدمهدی قريشي افزود: كار اگر بخاطر خدا باشد خداوند بركت خاصي به آن عنايت مي كند،  در اين راه ما نبايد تنها ارزش انساني مسئله را نگاه كنيم ارزش معنوي را نيز بايد در نظر بگيريم و نيت خود را خالص تر كنيم تا درهاي زيادي روي ما باز شود و نتيجه بهتري بگيريم.

وی با تاكيد بر اينكه اطلاع رساني و آگاهسازي باید در اين زمينه افزايش يابد و آحاد جامعه را در اين موضوع درگير کنیم تا مردم در جريان تلاش ها و عملكرد دستگاه ها در حوزه مبارزه با موادمخدر قرار گيرند.

نماينده ولي فقيه لزوم همراهي مردم و خيران را در خصوص پيشگيري و درمان اعتياد ضروري خواند و گفت: اگر مردم توجيه شوند خودشان پاي كار مي آيند و مال خود را در اين زمينه وقف مي كنند.

وي در خاتمه فعاليت‌هاي خستگي ناپذير در اين حوزه را نشان دهنده انگيزه الهي و اقدامات جهادي عنوان كرد و به خاطر عملكرد مناسب در اين حوزه مهم و محوري از سازمان هاي عضو و مرتبط  قدرداني کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا