اخبار
کد خبر : 4735 ۱۳۹۶/۰۴/۱۶   

نداشتن امکانات زیربنایی مشکلاتی برای ساکنان واحدهای مسکن مهر ایجاد کرده است

 

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نداشتن امکانات زیربنایی و نواقصات ساختمانی واحدهای مسکن مهر مشکلات عدیده ای را برای ساکنان و متقاضیان این واحد ها ایجاد کرده است

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در جلسه شواری تامین مسکن آذربایجان غربی اظهار داشت: سیاست دولت در قبال این طرح اتمام واحدهای نیمه تمام است و به همین اساس سقف تسهیلات این واحد ها را از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش داد.

وی با انتقاد از برخی بانک های عامل از تاخیر در اجرای مصوبه دولت افزود: ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهرنه تنها بانک مسکن بلکه به تمامی بانک های عامل است و بانک ها باید سیاست های دولت را در پیش گرفته و با یک رویه واحد به شیوه نامه بانک مرکزی اقدام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تسهیلات باقی مانده باید برای پیشرفت کار و اتمام کارهای باقی مانده و مطالبات پیمانکاران هزینه شود تا تمام واحدهای با پیشرفت بالای 30 درصد در این طرح به اتمام رسیده و به مرحله فروش اقساطی برسد.

تقی کهوریان همچنین با اشاره به مشکلات حقوقی در برخی از تعاونی های مسکن مهر اظهار داشت:رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی تعاونی ها، خانواده های بسیاری را گرفتار کرده است که این موضوع ضروری است با همکاری دادگستری استان شعبه ای ویژه ای برای رسیدگی به پرونده ها در کوتاه ترین زمان تشکیل شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این موضوع را به صورت جدی پیگیری نماید.

مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تشکیل و رسیدگی به 36 پرونده مربوط به تعاونی های مساکن مهر در محاکم قضایی استان خبر داد و گفت:این پرونده ها 3 هزار و 800 واحد را شامل می شود و سرعت دهی به روند رسیدگی آنها را می طلبد.

در ادامه این جلسه مدیران شعب بانک های عامل استان، مدیران عامل شرکت های خدمات رسان گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی و اجرای خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز در واحدهای مسکن مهر استان ارائه کردند و اجرای مصوبات نود و ششمین جلسه شورای تامین مسکن تشریح و مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر گردید به مسائل مسکن مهر شهرستانهای ارومیه، مهاباد و سردشت در جلسه فوق العاده آتی رسیدگی و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا