اخبار
کد خبر : 4717 ۱۳۹۶/۰۴/۱۰   

ضرورت سالم سازی چهره شهر از وجود معتادان

 

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت سالم سازی چهره شهر از وجود معتادان در برخی مناطق تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در سومين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  همكاري و همدلي تمام دستگاه هاي عضو و مرتبط در جهت اجراي هر چه بهتر برنامه هاي سالروز جهاني مبارزه با موادمخدر ضروری است.

وی افزود: همه دستگاه ها موظف هستند که در راستای مبارزه جدی با مواد مخدر و اعتیاد نهایت اهتمام و تلاش خود را بکار گیرند.

سعادت گفت: باید با دسترسی به برنامه های راهبردی نسبت به ناامن کردن چهره بعضی از مناطق شهر برای قاچاقچیان اقدامات گسترده ای صورت گیرد.

استاندار آذربايجان غربي برنامه ریزی جهت انسداد مرزها و گمرکات استان، شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده با هدف کاهش دسترسی معتادان به موادمخدر در سطح جامعه، شناسایی و جمع آوری معتادان موادمخدر و اعزام آنان به مراکز درمانی و ترک اعتیاد را از اولویت های سال جاری عنوان کرد و افزود: در سال جاری توسعه مراکز درمانی  و همچنین برنامه ریزی جهت پیشگیری اولیه از اعتیاد و کاهش نرخ شیوع موادمخدر و روانگردانها در استان و توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد با رویکرد اجتماعی کردن موادمخدر نیز جزو اولویت های سال جاري عنوان كرد.

وی با بیان اینکه بعد از پاک‌سازی، نگهداری و درمان معتادان، باید در کنار آن، موضوع اشتغال را نیز پررنگ کنیم گفت: ایجاد اشتغال برای معتادین در حال ترک به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از اعتیاد مجدد به مواد مخدر مي باشد كه مجموعه دستگاه های مسئول باید زمینه اشتغالزایی این افراد را فراهم نمایند.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بر ضرورت استفاده از تمامی امکانات شورای مبارزه با مواد مخدر استان در جهت انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه و همچنین توجیه و آموزش جوامع هدف بویژه خانواده ها و جوانان در زمینه مقابله با اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفيت خيرين و مشاركت و ورود مردم گامي مؤثر در راستاي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر است.

سعادت در ادامه ضمن تشريح برنامه هاي سالروز جهاني مبارزه با موادمخدر و لزوم برگزاری نمایشگاه ها و دوره های آموزشی در سطح جامعه، اضافه کرد: آموزش و توجیه جوامع هدف بویژه خانواده هایی که در آنها معتاد به مواد مخدر وجود دارد می تواند این خانواده ها را با نحوه مراقبت از مبتلایان به اعتیاد آشنا ساخته و در نتیجه امکان بهبودی کامل و بازگشت فرد بهبودیافته به جامعه را افزایش دهد.

وي در خاتمه همكاري و همدلي تمام دستگاه ذهاي عضو و مرتبط را در جهت اجراي هر چه بهتر برنامه هاي سالروز جهاني مبارزه با موادمخدر خواستار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا