اخبار
کد خبر : 4714 ۱۳۹۶/۰۴/۱۰   

بهبود وضعیت اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید

 

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: مسائل سیاسی در سال های گذشته بر مسائل اقتصادی غلبه کرده بود که دولت با تدبیر و برنامه ریزی مناسب سبب بهبود وضعیت اقتصادی شد.

به گزارش نای قلم، حسن انتظار در مراسم افتتاح دفتر بیمه تجارت نو در آذربایجان غربی، اظهار داشت: اقتصاد کشور در سال های گذشته از ریل خود خارج شده بود که وضعیت این بخش در دولت یازدهم تا حدودی بهبود یافت.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد در دولت دوازدهم شاهد انتخاب افراد جوان و توانمند در هیات دولت باشیم تا برنامه های اقتصادی بهتر از شرایط فعلی پیگیری و اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه ایجاد بنگاه های اقتصادی در کشور امنیت و مدیریت مطلوب می طلبد، اضافه کرد: اقتصاد در جایی شکل می گیرد که امنیت و ثبات سیاسی حاکم باشد که خوشبختانه این مهم در کشور ما وجود دارد.

انتظار با اشاره به شرایط امن استان برای سرمایه گذاری گفت: وجود امنیت کلی در آذربایجان غربی با وجود هم مرزی با سه کشور خارجی که در برخی از مناطق نیز شاهد ناامنی هستیم از مزیت های این استان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت بیمه تجارت نو در استان بیانگر اعتماد به اقتصاد کشور است که در حال رشد و پویایی است.

انتظار با بیان اینکه اتاق بازرگانی ارومیه از آمادگی کامل برای کمک و یاری به بنگاه اقتصادی از جمله بیمه تجارت نو برخوردار است، ادامه داد: صنعت بیمه یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی است که بیمه تجارت نو از جمله شرکت های مقتدر در بخش بیمه کشور است.

رئیس اتاق ارومیه گفت: وضعیت نامناسب برخی واحدهای تولیدی نه به خاطر سرمایه گذاران بلکه به خاطر خروج اقتصاد از ریل خود در دولت گذشته بود که خوشبختانه دولت تدبیر و امید تلاش مناسبی برای بهبود وضعیت دارد و مشخصا این دوره، دولت برای بخش اقتصادی کشور برنامه ریزی کرده و در این زمینه استفاده از بیمه ها بسیار مهم است که ضروری است در صورت صلاحدید همایشی با همکاری اتاق بازرگانی برای آموزش و برنامه ها در بخش بیمه به صورت مشترک برگزار شود.

معاون اجرایی بانک تجارت استان آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به مشکلات بخش تولید استان و کشور گفت: همه بانک ها در سیستم بانکی بدلیل عدم کارشناسی صحیح در زمان دولت قبلی به واحد های تولیدی تسهیلات پرداخت کردند که بعد از وضع تحریم و خروج سرمایه در گردش به سمت های دیگر دچار مشکل شدند.
رسول طاهری افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد قسمت اصلی منابع از سیستم تولید خارج و به بخش ساختمان و خارج استان و کشور سرمایه گذاری شده است.

معاون اجرایی بانک تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: طبق بررسی ها ۱۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات با پیگیری منطقه و مسئولان مورد تغییر قرار و بازپرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سیستم بانکی تا حدودی میتواند کمک حال واحد تولیدی بیاید ولی ضعف علمی و تحریم های اقتصادی باعث چنین مشکلاتی شده است.

طاهری گفت: بحث داعش و عراق مشکلاتی را برای سرمایه گذاری در استان و صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی استان به کشورهای دیگر را داشته است.

گفتنی است بیمه تجارت نو سال گذشته با سرمایه 2500 میلیارد ریال به ثبت رسیده و سهام آن نیز در بازار بورس کشور عرضه شده است. بانک تجارت، پست بانک، نفت و گاز پارسیان، شرکت بین المللی عمران رضوی، شرکت سرمایه گذاری ایرانیان سهامداران عمده این شرکت هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا