اخبار
کد خبر : 4709 ۱۳۹۶/۰۴/۰۸   

مهمترین نیاز روستاهای آذربایجان غربی گازرسانی است

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: مهمترین نیاز روستاهای آذربایجان غربی با وجود تلاش قابل توجه در دولت تدبیر و امید، گازرسانی است که می توان آن را تاثیرگذارترین اقدام در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما ناگزیر هستیم تا عقب ماندگی های تاریخی آذربایجان غربی را در حوزه خدمت رسانی به ویژه در روستاها جبران کنیم و باید از اعتبارات اختصاصی در این خصوص بیشترین بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های توسعه در استان جزو اهداف اساسی ماست، اضافه کرد: علاوه بر آن باید در راستای بهبود روزافزون وضعیت روستاها و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی روستاییان در شهرهای بزرگ، به موضوعات محرومیت زدایی نظیر آموزش و پرورش، آب آشامیدنی و طرح های هادی روستایی نگاه ویژه ای داشته باشیم.

سعادت اظهار کرد: از جمله شهرستان هایی که باید با نگاه ویژه ای در راستای گازرسانی روستایی در این منطقه تلاش کرد، سردشت است زیرا از 145 روستای این شهرستان تنها شش روستا گازرسانی شده و این رقم، بسیار ناچیز است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در توزیع بودجه امسال برای توسعه زیرساخت های استان از جمله زیرساخت های حمل و نقل، زیرساخت های شهرک های صنعتی، توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان، آب و فاضلاب و سایر زیرساخت ها اعتبارات خوبی منظور شده است.

وی، گفت: پشتیبانی و تعلق خاطر مرزنشینان به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی همواره و در همه عرصه ها مشهود است فلذا باید برای رفع مسائل و مشکلات این مردم تمام تلاش خود را بکار گیریم؛ یکی از اساسی ترین عوامل در توسعه این مناطق، بحث گازرسانی، آبرسانی و مدارس است که انتظار می رود به صورت ویژه و جدی مورد توجه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: با توسعه زیرساخت های توسعه در استان، فعالین اقتصادی، سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی برای فعالیت، تولید و سرمایه گذاری در استان ترغیب و مسیر توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش هموار می شود.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت: مستکبرین و سلطه گران، گفتار و رفتارشان و حرف و عملشان تناقض دارد، چرا که علی رغم اینکه در گفتار از حقوق بشر و محکومیت کشتار مردم توسط سلاح های شیمیایی سخن می گویند اما در عمل به این جنایات دست می زنند که نمونه آن را در بمباران شیمیایی سردشت مشاهده کردیم و مدعیان حقوق بشر که به صورت آشکار و پنهان از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند در این حادثه سکوت کردند.

پیش بینی درآمد 10 هزار و 30 میلیارد ریالی برای استان

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی درآمد 10 هزار و 30 میلیارد ریالی برای استان در قانون بودجه امسال افزود: مجموع اعتبارات عمرانی سال جاری استان نیز 11 هزار و 370 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

ناصر حضرتی اضافه کرد: میزان درآمد پیش بینی شده آذربایجان غربی از چهار هزار و 410 میلیارد ریال در سال 92 به 10 هزار و 30 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.

وی اظهار کرد: سهم اعتبارات ابلاغی سال جاری آذربایجان غربی چهار و پنج صدم درصد کل اعتبارات ابلاغی کشور است که امیدواریم تخصیص قابل توجهی را نیز در این خصوص شاهد باشیم.

حضرتی همچنین از نهایی شدن پرداخت بدهی 430 میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها خبر داد و بیان کرد: این امر می تواند ضمن کاهش بدهی ادارات، زمینه استفاده شهرداری های استان برای توسعه فعالیت های عمرانی را فراهم کند.

در این جلسه مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 96 پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا