اخبار
کد خبر : 47 ۱۳۹۴/۰۳/۲۷   

نمی‌گذاریم از دریاچه ارومیه استفاده ابزاری شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیچ‌کس نباید از بحث دریاچه ارومیه استفاده ابزاری کند، گفت: تا زمانی که مردم با برنامه‌های احیای دریاچه همراهی نکنند اتفاقی نخواهد افتاد.

اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با تاکید بر این که همه مشکلات و واقعیت‌ها باید در جلسات بیان شود، افزود: اگر قرار باشد گزارش‌های کاذب بدهیم خود را فریب داده‌ایم.

وی، بحث اصلی در موضوع دریاچه ارومیه را بحث نرم‌افزاری دانست و گفت: امروز مهم‌ترین بخش مشکل دریاچه، ساکنان اطراف آن هستند که باید آنها را همراه کنیم.

جبارزاده با تاکید بر نقش محوری شوراهای اسلامی در برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: امروز باید فلش حرکت را به سمت شوراها برگردانیم و از شوراها بخواهیم به صورت جدی در این زمینه دولت را کمک کنند.

وی با اشاره به این که اگر شوراهای روستایی نخواهند اتفاقی بیفتد هیچ یک از پروژه‌ها عملی نخواهد شد، افزود: برای این که کشاورزان و ساکنان اطراف دریاچه، برنامه‌های احیا را عملیاتی کنند شوراها باید وارد میدان شوند.

جبارزاده از فرمانداران و بخشداران استان خواست در توجیه و همراه‌سازی شوراهای اسلامی با برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر این که هیچ کس نباید از بحث دریاچه ارومیه استفاده ابزاری کند، گفت: هر زمان که شاهد استفاده ابزاری از این بحث باشم بر خلاف روحیه‌ام، افشاگری کرده و نمی‌گذارم به مردم دروغ گفته شود.

وی تصریح کرد: نمی‌گذاریم بحث دریاچه ارومیه سیاسی شود، به ویژه در چند ماه آینده که ممکن است به هر بهانه‌ای مسایل بزرگنمایی شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابلاغ تصمیمات کلان ستاد احیای دریاچه ارومیه به مسئولان استانی و انتظارات مشخص ستاد از فرمانداران و بخشداران را خواستار شد و گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت‌های استانی است و این بحث در همه هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان‌ها به نحوی تاثیرگذار است.

وی افزود: تغییر روش آبیاری و الگوی کشت، مدیریت بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب و هدایت آب به سمت دریاچه ارومیه از مهم‌ترین موضوعاتی است که در برنامه احیای دریاچه باید مورد توجه قرار گیرد.

جبارزاده همچنین خواستار ارایه اطلاعات بیشتر از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه به مسئولان استانی و فرمانداران و بخشداران شد و گفت: هرچه به فرمانداران و بخشداران بیشتر اطلاعات بدهیم قطعا بیشتر می‌توانند با کمک شوراها مردم را همراه کنند.

وی افزود: تا همراهی مردم اتفاق نیفتند دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند به طور کامل موفق باشند و برای همراهی مردم قاعدتاً اطلاعات بیشتری لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی در این راستا تاکید کرد و گفت: ما در بحث اعتیاد از طریق اطلاع‌رسانی نتیجه خوبی گرفتیم و امروز نه تنها اعتیاد یک موضوع مخفی نیست بلکه همه خانواده‌ها نسبت به خطرات و راه‌های پیشگیری از آن آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه باید صدا و سیما را به‌صورت جدی به صحنه بیاوریم، افزود: مشابه این اقدامات باید در بحث آب نیز انجام شود و می‌توانیم با تولید برنامه‌های مختلف همراهی مردم را جلب کنیم.

جبارزاده از همراهی همه‌جانبه دستگاه قضایی با مدیریت استان تمجید کرد و گفت: در خصوص بحث کم‌آبی نیز دستگاه قضایی باید نسبت به اهمیت قضیه و ضرورت برخورد با برداشت غیرقانونی آب توجیه شود که در این صورت قطعا همراهی خواهد کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز برای کمک به مسئولان در جهت اجرای دقیق قوانین، اعلام آمادگی کرده و باید از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از دست‌اندرکاران احیای دریاچه ارومیه تشکر می‌کنم، اما این کار تلاش مضاعف می‌خواهد، افزود: امروز احیای دریاچه، دغدغه اصلی همه ماست، اما این دغدغه را باید مردمی کنیم و مردم را هم با خود همراه کنیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان شرقی در اجرای تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تمام و کمال قدم برداشته و بعد از این هم به نحو احسن مصوبات ستاد را اجرا می‌کند.

جبارزاده تبیین کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سال گذشته کار را با کمترین اعتبار آغاز کردند و امسال هم با همین روحیه کار را ادامه خواهند داد. ما کارها را خیلی وابسته به اعتبارات نمی‌دانیم و تا جایی که در توان داشته باشیم پیش خواهیم رفت و مصمم هستیم با همه امکانات موجود در جهت تحقق وعده دکتر روحانی به مردم حرکت کنیم.

به گزارش قدس آنلاين استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: کسانی که دریاچه ارومیه را به این وضعیت رساندند امروز نیستند و ما می‌خواهیم اشتباه‌های آنها را جبران کنیم و به این کار افتخار می‌کنیم.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا