اخبار
کد خبر : 4697 ۱۳۹۶/۰۴/۰۶   

۱۳ درصد تصادفات استان ناشی از وسایل نقلیه بدون استاندارد است

 

رئیس پلیس راه آذربایجان‌ غربی گفت: ۱۳ درصد تصادفات آذربایجان غربی ناشی از وسایل نقلیه بدون استاندارد است.

به گزارش نای قلم، عباس فرمانی در گفت و گویی با بیان اینکه  ۶۳ درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است، اظهار داشت: 70 درصد خودروهای آذربایجان غربی استاندارد نیستند.

وی افزود: عمر مفید خودروها در دنیا ۱۰ سال است ولی در محورهای استان به طور میانگین ۱۶ سال برای خودروهای سنگین و ۱۵ سال برای خودروهای سبک است.

رئیس پلیس راهور استان آدربایجان غربی خاطرنشان کرد: نبود پارکینگ و استراحت گاه، نبود روشنایی در جاده های استان و کمبود تابلو و علائم و خرابی چراغ های چشمک زن در جاده های استان از دلایل تصادفات در جاده های آذربایجان غربی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۰ هزار و ۴۷۹ وسیله نقلیه در سطح استان در حال تردد هستند که به طور میانگین ۵.۵ نفر از یک وسیله نقلیه استفاده می کنند.

به گفته فرمانی مجموع موتورسیکلت‌سواران آذربایجان‌غربی ۱۸۷ هزار و ۳۸۰ دستگاه است که به ازای ۱۷ نفر در سطح استان، یک نفر دارای موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار سه ماهه امسال پلیس راه، اظهار داشت: در این ماه ۱۱۷ هزار فقره تصادف جرحی در استان ثبت شده و ۲۸۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.

فرمانی تعداد فوتی‌های سه ماهه فصل بهار را ۱۰۱ نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به مشابه سال گذشته میزان تصادفات در استان مهار شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن در همین بازه زمانی تصادفات جرحی استان ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در سه ماهه امسال ۴۴۶ فقره تصادف جرحی در جاده‌های آذربایجان‌غربی به ثبت رسید.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد اعمال قانون در سه ماهه امسال اظهار داشت: در این رابطه برای ۲۹۴ هزار و ۲۴۲ نفر جریمه صادر شده است.

وی تصریح کرد: امسال تعداد پنج هزار و ۱۲۵ فقره توقیف خودرو در آذربایجان‌غربی اعمال شد که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

فرمانی با بیان اینکه امسال و در سه ماهه نخست، تعداد یک هزار و ۵۲۸ دستگاه موتورسیکلت در استان توقیف شدند گفت: این اعمال قانون نشان دهنده افزایش ۹ درصدی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۴ درصد تصادفات استان جرحی است بیان کرد: علاوه بر آن ۴۲ درصد تصادفات خسارتی و چهار درصد نیز فوتی هستند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۸ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده‌های اصلی و ۲۲ درصد در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد گفت: در این رابطه ۱۲ درصد تصادفات در راه روستایی و ۱۰ درصد در بزرگراه‌ها به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مقصران در تصادفات رانندگی مردان و دو درصد زنان هستند تصریح کرد: از سوی دیگر ۶۸ درصد تصادفات در زمان روز، ۱۶ درصد در شب و سه درصد در زمان غروب عصر و صبح رخ می‌دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه ۶۰ درصد تصادفات فوتی در سر صحنه به وقوع می‌پیوندد افزود: علاوه بر آن ۱۰ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۳۰ درصد نیز دربیمارستان فوت می‌کنند.

فرمانی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در روزهای جمعه،پنجشنبه و شنبه هر هفته رخ می‌دهد اظهار داشت: بیشترین ساعات تصادفات نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب گزارش شده و ۴۰ درصد تصادفات در این بازه زمانی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا