اخبار
کد خبر : 4695 ۱۳۹۶/۰۴/۰۶   

تاریخ اعزام به خدمت برای مشمولان کنکور تمدید شد

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: مشمولان غیرغایب دارای برگ آماده به خدمت که در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده اند، می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تا نوزدهم مهرماه امسال تمدید کنند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در گفت و گویی اظهار داشت: تمام مشمولان غیرغایب دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پیش دانشگاهی و دیپلم که در کنکور سال 96 شرکت کرده اند و دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ ماه های تیر، مرداد و شهریور ماه سال جاری هستند می توانند برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمدید تاریخ اعزام به خدمت برای این دسته از مشمولان تا تاریخ 19 مهر ماه امسال خواهد بود، افزود: به درخواست تمدید موعد اعزام به خدمت مشمولان غایب رسیدگی نخواهد شد و این دسته از مشمولان می بایست در تاریخ های تعیین شده، به محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح درج شده است، حضور یابند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان شد: محصلین باید بلافاصله بعد از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام تعیین تکلیف کنند و برای ادامه تحصیل در مقاطع مورد نظر باید نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند، لازم ب ذکر است این دانش آموزان برای برخورداری از معافیت تحصیلی نباید هیچ غیبتی داشته باشند.

جعفرزاده افزود: دانش آموزانی به هر منظوری قصد سفر به خارج از کشور داشته باشند باید معافیت تحصیلی بگیرند.

وی با بیان اینکه براساس امتیازی، مشمولین نظام وظیفه که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند به جای پرداخت 100 درصدی جریمه ایام غیبت، 50 درصد جریمه رابه شکل اقساطی یا کامل پرداخت کرده و مابقی را مشمول تخفیف می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: براساس ماده ۴۴ مکرر قانون معافیت، تنها یک پسر از خانواده های تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) می تواند معاف شود.

به گفته جعفرزاده معافیت یک پسر از خانواده های بهزیستی و کمیته امداد به شرطی پذیرفته می شود که او غیبت از سربازی نداشته باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: قانون معافیت یاد شده به منظور کمک و رسیدگی به خانواده های خاص است.

وی در ادامه با اشاره به استخدام مشمولین اظهار کرد: طبق ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارت خانه ها که موسسات دولت و وابسته دولت برای هریک از افراد بار اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و بارهای بعدی از انفصال دائم از کارهای دولتی محکوم می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: مشمولان در حال تحصیل با داشتن معافیت تحصیلی و نداشتن غیبت از نیمه دوم تیرماه می توانند به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به معاونت وظیفه عمومی درخوایت صدور مجوز دریافت گذرنامه کنند.

گفت: سامانه گویای 096480 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سولات مردم در حوزه نظام وظیفه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا