اخبار
کد خبر : 4692 ۱۳۹۶/۰۴/۰۶   

برداشت گیلاس از باغات آذربایجان غربی آغاز شد

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت محصول گیلاس از سطح یک هزار و 591 هکتار از باغات استان آغاز شد.

به گزارش نای قلم، عبداله فتح اله زاده در گفت و گویی اظهار کرد: تولید کل محصول گیلاس استان در سال جاری در حدود شش هزار و ۶۳۸ تن پیش بینی می شود که در این رابطه شهرستان خوی با سطح زیر کشت 560 هکتار و با پیش بینی تولید یک هزار و 848 تن رتبه نخست استان در سطح زیر کشت را دارد.

فتح اله زاده افزود: شهرستان ارومیه با سطح زیرکشت 354 هکتار و با پیش بینی تولید دو هزار و 115 تن رتبه دوم استان در سطح زیرکشت را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: اشنویه نیز با سطح زیرکشت 293 هکتار و با پیش بینی تولید یک هزار و 221 تن رتبه سوم استان در سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است .

عبداله زاده بیان کرد: مهاباد نیز با سطح زیر کشت 235 هکتار و با پیش بینی تولید 620 تن رتبه چهارم استان در سطح زیر کشت را دارد.

گیلاس از جمله درختان مناطق معتدل و سرد به شمار می رود گیلاس مقاوم به سرما است و در مقایسه با سایر درختان میوه هسته دار محصول درختان گیلاس زودتر به مرحله برداشت می رسد.

از جمله فواید و خواص درمانی گیلاس می توان به خواص درمانی برای بیماری های قلبی و رماتیسم ودردهای مفصلی به دلیل سرشار بودن گیلاس از آنتی اکسیدان و به دلیل داشتن فلاونوئیدها می توان نام برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا