اخبار
کد خبر : 4686 ۱۳۹۶/۰۴/۰۳   

طرح ملی «وقف مصحف شریف» اجرا می شود

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی «وقف مصحف شریف» خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام میرزائی در گفت‌وگوی خبری از اجرای طرح ملی «وقف مصحف شریف» در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف قرآنی برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح خیرین می‌توانند یک جلد قرآن کریم را فقط به قیمت 70 هزار ریال خریداری کنند، گفت: آنها از طریق تکمیل وقف‌نامه می‌توانند این کتاب مقدس را وقف مسجد، مدرسه، بقاع متبرکه و ...کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی آذربایجان غربی نشر و توزیع قرآن کریم را به صورت گسترده و فراگیر ضروری دانست و افزود:‌ اداره اوقاف و امور خیریه استان در این راستا ضمن اجرای این طرح اقدامات دیگری را نیز برای نشر این فرهنگ در نظرگرفته است.

وی نشر مصحف شریف را نیاز مبرم جامعه عنوان کرد و گفت: از گذشته تاکنون خیرین به گسترش کلام الهی با وقف اموال برای کتابت، نسخه‌برداری، چاپ و نشر مصحف شریف و ترویج فرهنگ قرآنی اقدام کرده‌اند که کاری بسیار ارزشمند است.

میرزائی اجرای طرح ملی «وقف مصحف شریف» را در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف قرآنی مهم دانست و افزود:‌ کمک به تأمین بخشی از نیازها در زمینه چاپ و نشر مصحف شریف، بسترسازی در راستای تسهیل امور وقف و ایجاد مشارکت همگانی در این امر مقدس و... از جمله اهداف اجرای طرح مورد نظر است.

وی با تاکید به اینکه امیدواریم تا پایان ماه رمضان تعداد قابل توجهی قرآن کریم وقف شود، خاطرنشان کرد: در این طرح خیران و علاقه‌مندان ترویج فرهنگ قرآن می‌توانند با واریز ۷ هزار تومان به ازای هدیه  هر جلد کلام الله مجید به شماره حساب ۱۲۸ باشناسه پرداخت ۹۴۰۴۰۰۰۱۳۲۹ نزد بانک ملی در تمام نقاط کشور و یا با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر کشور تعداد قرآن‌های مد نظر را خریداری و برای مکان مورد نظر به نام خویش  وقف و اهدا کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا