اخبار
کد خبر : 4675 ۱۳۹۶/۰۴/۰۱   

آذربایجان غربی در بخش شیوع شناسی رتبه بیست و دوم کشوری دارد

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در بخش شیوع شناسی رتبه بیست و دوم کشوری را دارد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 90 آذربایجان غربی در بخش شیوع شناسی در رتبه 3.39 کشوری بود و در حال حاضر با تلاش های نیروهای خدوم این نهاد توانسته آمار و عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد.
وی با بیان اینکه میزان کشفیات قاچاقچی نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد دارد، افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر 92 باند قاچاق مواد در سال 95 متلاشی شده که در این راستا هشت هزار و 986 نفر دستگیر شده اند.

اصلانی با اشاره به دستگیری هشت هزار و 30 معتاد بی خانمان و متجاهر در استان ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی ما رسیدگی به معتادان متجاهر است که در مراکز خاص نگهداری می شوند و این برنامه تا پایان سال جاری ادامه می یابد.

به گفته وی با این آمار در بخش شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر 108 درصد و در بخش کشف انواع قرص روان گردان 191 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشتیم.

اصلانی از فعالیت 145 مرکز درمانی اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از این تعداد 101 مرکز غیر دولتی و 44 مرکز دولتی است که سالانه 19 هزار و 154 نفر را تحت پوشش قرار می دهند.

فرمانده انتظامی استان افزود: مراکز درمانی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد و نقده در حال ارائه خدمات به معتادان در حال ترک هستند و برای جلوگیری از تخلف این مراکز سالانه 160 مورد بازرسی از آن ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی از استان های پیشتاز بوده به طوری که در سال گذشته 29 هزار و 552 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال های گذشته با افزایش 96 درصدی روبرو بوده ایم.
وی اضافه کرد:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از امحای ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان خبر داد.

ناصر اصلانی اظهار داشت: بیش از ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان مصادف با هفته مبارزه با مواد مخدر امحا می‌شود.

وی از کشف ۲۰ تن مواد مخدر و آموزش ۷۹۰ هزار نفر در حوزه آموزش همگانی سال گذشته خبر داد و افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌ایم به طوری که در این هفته اقدامات انجام گرفته در این ارتباط اطلاع‌رسانی می‌شود، از طرف دیگر طرح‌ها و ایده‌ها جمع‌‌آوری شده و به عنوان اولویت‌های سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌رود، اضافه کرد: در این ارتباط تاکنون 3 هزار و 700  نفر به شهادت رسیده‌اند و 15 هزار نفر هم جانباز شده‌اند، که باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی‌شان شد.

اصلانی با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشوری به شمار می‌رود که به معنای واقعی کلمه می‌تواند ادعای مبارزه با مواد مخدر را داشته باشد، اظهار داشت: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در واقع به معنای مبارزه تمام دولت‌ها و کشورها با این بلای خانمان‌سوز است که متاسفانه این اتفاق در بقیه کشورها به طور شایسته رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تعدد برنامه‌ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر را در پیش داریم، اضافه کرد: تنها راه برای مبارزه با مواد مخدر درواقع اهتمام برای بسیج همگانی و همکاری همه آحاد مردم و پیشگیری از اشاعه یافتن اعتیاد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا