اخبار
کد خبر : 4668 ۱۳۹۶/۰۳/۳۰   

راهکارهای تشویقی جایگزین ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها شود/ سیاست‌های چکشی نتیجه‌بخش نیست

 

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس با بیان اینکه باید راهکارها تشویقی جایگزین ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها شود، گفت: دولت باید سیاست های جایگزین را برای عرضه قلیان در قهوه خانه ها در پیش گیرد.

 به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی درباره ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها، افزود: اگرچه مصرف قلیان آسیب جدی به سلامتی افراد جامعه وارد می کند اما نباید از این نکته غافل شد که اقتصاد بسیاری از قهوه خانه دارها از همین عرضه قلیان سپری می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: در گذشته مدتی عرضه قلیان در قهوه خانه ها ممنوع شد که موجی از اعتراض ها را در بین قهوه خانه دارها پدید آورد زیرا این افراد معتقد بودند که در این شرایط وضعیت اقتصادی آنها دچار مشکل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بنده مخالف مصرف قلیان هستم اما در شرایط فعلی، جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها تبعات زیادی دارد و ممکن است از لحاظ اقتصادی بسیاری از افراد را دچار مشکل کند زیرا برخی از از قهوه خانه دارها تنها از همین طریق امرار معاش می کنند.

وی تاکید کرد: دولت باید سیاست های جایگزین را برای عرضه قلیان در قهوه خانه ها در پیش گیرد تا افراد به این مشوق ها گرایش پیدا کنند و قهوه خانه دارها نیز داوطلبانه از عرضه قلیان جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک فشارهای چکشی تنها راهکار نیست و باید ضمن آگاهی بخشی به افراد جامعه، سیاست های جایگزین را برای مصرف و عرضه قلیان مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا