اخبار
کد خبر : 4664 ۱۳۹۶/۰۳/۲۹   

معاون رئیس جمهوری روستاهای منتخب طرح تولید و اشتغال آذربایجان غربی را ابلاغ کرد

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نامه ای به استاندار آذربایجان غربی اسامی روستاهای منتخب طرح ارزیابی ظرفیت و تولید و اشتغال در این استان را ابلاغ کرد.

به ‌گزارش نای قلم در نامه زهرا احمدی‌پور خطاب به قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی آمده است: با عنایت به نامگذاری سال 1396 به‌ عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از طرف مقام معظم رهبری و عزم دولت تدبیر و امید در جهت اشتغال و رفع محرومیت از روستاهای کشور و با توجه به اهداف سند چشم‌انداز 1404 و برنامه ششم توسعه، این سازمان طرحی را تحت‌ عنوان «طرح ارزیابی ظرفیت، تولید و اشتغال» اجرا می کند.

در ادامه این نامه آمده است: در قالب این طرح با هدف رونق کسب‌ و کار محلی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای هدف‌ گردشگری در دستور کار قرار داده است و در همین راستا کارشناسان ستادی و استانی این سازمان از 26 تا 31 فروردین سال جاری در قالب 13 گروه از سه حوزه میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به بازدید و ارزیابی میدانی از 76 روستای کشور اقدام کردند.

بر اساس این نامه روستاهای منتخب آذربایجان غربی در این طرح شامل مارمیشو، بانی، دوبره، بالولان ارومیه، باغچه‌جوق ماکو و بسطام چایپاره است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه آورده است: اقدامات اجرایی بر اساس ظرفیت مشترک دستگاه‌های مرتبط شامل وزارت کشور، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد مسکن صورت می گیرد و استانداری نقش هماهنگ کننده جهت تسریع در اجرای طرح مورد انتظار را خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور قرار گرفته است و بیش از 2 هزار و 800 روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا