اخبار
کد خبر : 4663 ۱۳۹۶/۰۳/۲۹   

اصلاح‌طلبان سهم‌خواهی نکرده‌اند / كابينه دوازدهم پوست مي‌اندازد

 

 

نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان سهم‌خواهی نکرده‌اند، آنها در سال 92 بدون هیچ ‌چشم‌‌داشتی از آقای روحانی حمایت کردند و بدون هیچ ‌پیش ‌شرطی او را کمک کردند، حتی بزرگان اصلاحات و اصلاح‌طلبان هیچ شخصی را برای کابینه یازدهم به آقای روحانی پیشنهاد نکردند.

به گزارش نای قلم، شهربانو امانی در گفت و گویی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان معتقد بودند و هستند که آقای روحانی باید موفق شود و رئیس‌جمهور خود دید که اصلاح طلبان در چه شرایطی و چگونه برای موفقیت دولت تلاش کردند. آقای روحانی در کارزار انتخابات به درستی مشاهده کرد که سبد رای او و حامیانش در کدام کفه قرار دارد. این هوشمندی آقای روحانی را می‌رساند که از توان بخش مهمی از جریان سیاسی حامی خود در کابینه استفاده کند.

وی افزود: مخالفان دولت اکنون در صدد فضاسازی هستند که آقای روحانی از اشخاصی که نزدیک‌ترین فضای فکری را با او دارند و مدیران توانمند و همفکر نتواند استفاده کند که این به ضرر آقای روحانی است. رئیس‌جمهور به حدی هوش دارد که می‌داند باید به چه کسانی اعتماد کند و کدام جریان سیاسی را برگزیند. اگر نیروهای توانمند اعتدال نیز بودند آقای روحانی از آنها نیز کمک خواهد گرفت. در دولت گذشته آنها برسر کار بودند و چه سختی‌هایی که به پای دولت گذاشتند و دولت را کمک نکردند.

وی افزود: در کارزار انتخابات 96 آقای روحانی وعده‌هایی را به مردم ارائه کرد که در راستای آن وعده‌ها باید عمل شود. یکی از شعارهای رئیس‌جمهور این بود که به عقب بازنمی‌گردیم. در واقع ضمن اینکه دولت دوازدهم باید برنامه‌های به‌جا مانده را پیش ببرد، باید برنامه تکمیلی را در چارچوب سند چشم‌انداز و برنامه ششم که میثاقی بین مردم و رئیس‌جمهور است اجرایی کند.

امانی اضافه کرد: آقای روحانی با رای بالایی که آورد باید به نحو مطلوب به انتظارات مردم پاسخ دهد. رئیس‌جمهور در سفرهای انتخاباتی خود به درستی متوجه شد که بخش مهمی از دولتی‌ها و آنهایی که به لفظ آقای روحانی گیوه‌های خود را بالا نکشیدند باید از دولت مرخص شوند. این افراد بالاخص در استان‌ها و در مدیریت‌های میانی به بالا، همراه دولت نبودند. ما نمی‌گوییم هرکسی با دولت نیست باید کنار گذاشته شود اما شخصی که قبول می‌کند در دولت خدمت کند، باید با تفکری همسان با رئیس‌جمهور مستقر کارها را پیش ببرد نه اینکه به صلاحدید خود و سلیقه‌ای عمل کند. از این رو بیش از 50‌درصد کابینه باید تغییر کند.

نماینده دوره پنجم و ششم مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: اگر در سال 92 مشکل دولت این بود که برای یک وزیر 4 بار به مجلس رفت در این مقطع می‌دانیم که مجلس دهم با همگرایی و همراهی بیشتر ضمن اینکه در کنار دولت است از جایگاه مجلس دولت را همراهی خواهد کرد. بخش مهمی از نمایندگان در زمان کاندیداتوری اعلام کردند که از حامیان دولت هستند. از این رو با هماهنگی میان دولت و مجلس، کابینه دوازدهم تغییرات زیادی خواهد داشت. بخش مهمی از دولتمردان کابینه یازدهم به تعهد خود نسبت به آقای روحانی عمل نکردند و او را در مقاطع حساس تنها گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که بخش مهمی از حامیان آقای روحانی جوانان و زنان بودند اما برخی نمی‌خواهند از این اقشار در دولت استفاده شود، علت چیست؟ پاسخ داد: من معتقدم بخش مهمی از دولتمردان حضور زنان و جوانان را در کابینه باور ندارند. من اخیرا در ضیافتی بودم که این موضوع مطرح شد و متوجه شدم که برخی نمی‌خواهند زنان حتی در حد معاون وزیر هم انتخاب شوند. به‌رغم اینکه ما در بخش بهداشت و درمان، بانوان با تجربه، توانمند، مدیر و مدبری داریم که دانش کافی دارند اما اعتقادی به استفاده از آنها وجود ندارد.

امانی ادامه داد: اگر آقای روحانی در دولت یازدهم اعتقاد به حضور زنان در کابینه داشت، طبیعتا کادرسازی می‌کرد. از وزیر نفت باید تشکر کرد که مدیران شرکت‌های نفتی را از بانوان قرار داده و کادرسازی کرده است. البته اخیرا یکی از معاونان رئیس‌جمهور به تازگی بانوانی را منصوب کرده است. این رفتارها نباید موجب دور زدن زنان شود و این افراد نباید راستی آزمایی و وفای به عهد آقای روحانی را با این رفتار خود زیر سوال ببرند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در بحث جوانان، باتوجه به دانش روز بشری و اینکه آواربرداری در دولت یازدهم اتفاق افتاده، حضور جوان‌ها یک نوآوری در کادرسازی مدیریتی کشور است. دو قشر زنان و جوانان موتور محرکه ستادهای آقای روحانی بودند که رئیس‌جمهور باید این موضوع را در کابینه خود لحاظ کند. آقای روحانی باید در شرایط یکسان بین مردان و زنان اولویت را برای زنان قائل‌شود. در دولت اول وجود ژنرال‌ها در دولت توجیه داشت اما در این دولت هیچ ‌توجیهی وجود ندارد و این ژنرال‌ها می‌توانند‌ به اتاق فکر مجموعه خود تبدیل شوند و مانند همه کشورهای جهان به مشاوره بپردازند. خوشبختانه جوان‌های مدیر، مدبر و متخصص کم نداریم.

وی در خصوص دغدغه و مطالبه اصلی مردم در بحث معیشت و اقتصاد نیز گفت: باید در تیم اقتصادی دولت اشخاصی باشند که زحمت کشیدند و تورم را مهار کردند. آنها باید باور داشته باشند که کشور باید از رکود خارج شود. ما هم می‌دانیم که کشوری که تجربه الگوی اقتصادی رکود تورمی را داشته با شعار نمی‌تواند از رکود خارج شود.

امانی ادامه داد: باید برای سرمایه‌گذار اعتماد و امنیت وجود داشته باشد و شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران داخلی هم اعتماد کنند. از این رو تیم اقتصادی دولت باید تغییر پیدا کند و در دسترس باشد و تمهیداتی را بیندیشند که ضمن امنیت سرمایه‌گذار بتوانند شرایطی را ایجاد کنند که سرمایه‌گذار در اسرع وقت بتواند به کارهای خود برسد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا