اخبار
کد خبر : 4657 ۱۳۹۶/۰۳/۲۸   

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان غربی منصوب شد / 200 هزار نفر در حاشیه شهر ارومیه زندگی می کنند

 

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان غربی با برگزاری آئین تودیع و معارفه معرفی شد.

به گزارش نای قلم، با حضور حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف استان آذربایجان غربی داریوش نصر مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تودیع و ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی و آغاز بکار کرد.

نصر که در تاریخ  30آبان 94 بعنوان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی منصوب شده بود از این به بعد به عنوان مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری کشور ادامه خدمت می دهد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان نیز که سابقا معاونت این اداره را برعهده داشت، پیش از انتصابش بعنوان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیرکل این اداره را در استان گلستان برعهده داشت.

نگاه به شهرها باید اصلاح شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: با افزایش جمعیت شهرنشینی، نگاه به شهرها باید اصلاح شود.

حامد مظاهریان اظهار کرد: اولین بار در جهان، ۵۴ درصد جمعیت شهرنشین شده اند درحالیکه میزان رشد شهرنشینی در ایران و استان آذربایجان غربی سرعت بیشتر و هم اکنون  ۷۴ درصد است.

وی افزود: با افزایش جمعیت شهرنشینی، باید توجه و نگاهمان به شهرها را اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات جدی شهرها مشکلاتی چون حاشیه نشینی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قبل از جلسه، عهد بستیم تا استان آذربایجان غربی با همکاری و همبستگی با یکدیگر ،جهش بزرگی پیدا کند.

مظاهریان گفت: همانطور که مردم در انتخابات هم، امید را صدا زدند ما مدیران باید کمک و تلاشمان این باشد که خواسته های مردم اجرایی شود.

 200 هزار نفر در حاشیه شهر ارومیه زندگی می کنند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: 200 هزار نفر در حاشیه شهر ارومیه زندگی می کنند که در زمینه انضباط شهری با مقدمات مطالعه طرح جامع شهر ارومیه مستلزم ساماندهی جدی است.

هادی بهادری به مطالبات مردمی اشاره کرد و افزود: توجه به بافت فرسوده تاریخی شهر ارومیه، تکمیل و خاتمه مسکن مهر باقی مانده، تکمیل طرح های راه سازی از جمله خواست هایی است که انتظار می رود در مدیریت جدید تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در 42 شهر آذربایجان غربی، گفت: رسیدگی به حاشیه نشینان این استان در اولویت برنامه های مسئولان ذیربط قرار گیرد.

بهادری افزود: رعایت دقیق قوانین در توسعه شهری می تواند از حاشیه نشینی مضاعف جلوگیری کند و در این زمینه نباید اغماض شود.

وی با اشاره به رشد حاشینه ‌نشینی در این استان، ادامه داد: در مرحله نخست مسئولان باید در خصوص کنترل این مشکل اجتماعی چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد مردم باید بدانند که تبدیل زمین های حاشیه ای به سکونت گاه های غیر رسمی، مدیریت شهری را با مشکلات متعددی مواجه می کند تا مشارکتی فعال دراین خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم آغاز مطالعات طرح جامع شهر ارومیه اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید نسبت به اجرای این طرح جدیت تمام داشته باشد تا مشکلات شهری تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه قیر به طرح های راه سازی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سهمیه 2 میلیون تنی قیر به چهار میلیون تن افزایش یافته تا راه های ارتباطی شهری و روستایی مورد بهسازی قرار گیرد و امیدواریم این استان نیز بتواند از آن استفاده کند تا شاخصه های توسعه بهبود یابد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به برنامه هایش برای توسعه وضعیت راه ها و شهرسازی استان گفت: هم‌اکنون استان آذربایجان غربی نیازمند توسعه بیشتر در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده ایست ضمن اینکه وضعیت راه های روستایی نیز باید پیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیم مبارک قدم به اهداف خود اشاره و اضافه کرد: افزایش ترانزیت بار و مسافرت با شیوه های مختلف بخصوص با حمل و نقل ریلی ، افزایش کارایی و بهره وری شهرها با گسترش خدمات عمومی و توجه به عدالت اجتماعی در شهرها بخصوص در شهرهای کوچک و متوسط سه اولویت اصلی برنامه های من خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا