اخبار
کد خبر : 4650 ۱۳۹۶/۰۳/۲۷   

عملیات تثبیت دریاچه ارومیه موفقیت آمیز بوده است

 

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه عملیات تثبیت دریاچه ارومیه موفقیت آمیز بوده ضمن اینکه در این میان موفق به مهار ۸۰ درصدی ریزگردهای مربوط به دریاچه بوده ایم.
به گزارش نای قلم، فرهاد سرخوش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه هیچ ردیف تخصیص اعتبار ندارد و همه اعتبارات به سازمان ها و ارگان های مجری پرداخت می شود.

وی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه به مثابه یک سازمان برنامه و بودجه کوچک است که مسائل و طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را مدیریت می‌کند.

سرخوش ادامه داد: از سال ۸۸ تا ۹۲ با داشتن ۳۰۲ میلیمتر بارندگی ۱۳۰ سانت کاهش تراز در دریاچه ارومیه داشتیم که با این روند از ۹۲ تا ۹۶ باید ۱۶۰ سانت کاهش تراز بوجود می آمد و با رخ دادن این اتفاق دیگر دریاچه ارومیه ای وجود نداشت.

وی افزود: اگر از 20 سال پیش همچون همین چهار سال اخیر به موضوع حفاظت از دریاچه ارومیه اهمیت داده می‌شد امروز این بحران اتفاق نمی‌افتاد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: تا به امروز ۱۱ کیلومتر از پروژه ۳۶ کیلومتری انتقال آب زاب به دریاچه اجرا شده است که برای این پروژه تاکنون ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

سرخوش با اشاره به اینکه امسال یکی از سال هایی بود که مردم با اولین ورودشان به داخل آب دریاچه بعد از چند سال خوشحالی کردند و ما را به ادامه روند احیا مصمم تر کرد، خاطرنشان کرد: از سال 92 تا سال 96 باید 160 سانتی متر از ارتفاع و تراز دریاچه ارومیه کاهش می‌یافت اما با اقدامات دولت از این اتفاق کاملاً جلوگیری شد.

وی افزود: اعلام آمارهای ناامیدکننده از سوی عده ای تنها با هدف دلسرد کردن مردم منتشر می شود در حالی که آمارهای رسمی توسط شرکت آب نیرو و آب منطقه ای بطور روزانه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به‌طور میانگین هر سال 40 سانتی متر از ارتفاع آب دریاچه ارومیه کاهش یافته است، اذعان کرد: از سال 88 تا 92 با داشتن 302 میلیمتر بارندگی 130 سانتی متر کاهش تراز در دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا