اخبار
کد خبر : 4648 ۱۳۹۶/۰۳/۲۷   

پساب فاضلاب ها در دیاچه ارومیه مشکلات زیست محیطی ندارد

 

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، هدایت فاضلاب های شهری و صنعتی به حوزه دریاچه ارومیه به عنوان یکی از راه حل های خروج این دریاچه از بحران خشکی مطرح شده است.

به گزارش نای قلم، به ادعای برخی از نمایندگان مجلس جاری شدن پساب ها به دریاچه ارومیه مشکلات زیست محیطی مختلفی را به دنبال داشته و در مواقعی زندگی جانوری در این نطقه را به مخاطره انداخته است.

اکنون این مسئله که جریان این پساب ها واقعا زیانی برای محیط زیست دارد یا خیر؟

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی معتقد است آنچه به دریاچه ارومیه می ریزد خالی از مشکل آلودگی زیست محیطی است.

این موضع از آنجا ناشی می شود که ستاد احیای دریاچه ارومیه برای رفع مشکلات زیست محیطی اعتباری را برای تصفیه فاضلاب ها و پساب های ورودی به دریاچه اختصاص داده تا تبعات آلودگی های محیطی به حداقل برسد.

رسول اکبری، می افزاید: قبل از اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه، روند انتقال پساب به دریاچه از طریق کانال های سنتی به دریاچه ارومیه وجود داشت.

وی اضافه می کند: اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در راستای جلوگیری از این قضیه است و نه تنها مشکلاتی ایجاد نمی کند بلکه پروژه های آب و فاضلاب را فعال تر کرده تا با کم ترین آلودگی به پیکره دریاچه ارومیه ورود پیدا کند.

اکبری ادامه می دهد: با توجه به نظارت محیط زیست مطمئناً اگر این پساب استاندارد نباشد اصلاً تحویل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نخواهد شد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی هم در این باره می گوید: یکی از منابع تامین آب دریاچه ارومیه بازچرخوانی در طبیعت می تواند باشد که در تمام دنیا می توانند از آن استفاده کنند و برای منابع پذیرنده های مختلف از این آب استفاده می شود.

پرویز آراسته می افزاید: اجازه انتقال پساب تصفیه نشده و خارج از استانداردهای زیست محیطی سازمان محیط زیست را از تصفیه خانه ها به دریاچه ارومیه نخواهیم داد.

وی متذکر می شود: تمام تصفیه خانه ها ملاک است و ماهانه نمونه برداری از خروجی تصفیه خانه ها انجام می گیرد.

آراسته بر نصب سیستم سامانه آنالیز و پایش آنلاین پساب خروجی در تصفیه خانه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه تاکید و اظهار می دارد: ما در مرکز آینده پژوهشی دریاچه ارومیه مانیتورینگ خواهیم کرد تا میزان خروجی تصفیه خانه مشخص شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا