اخبار
کد خبر : 4647 ۱۳۹۶/۰۳/۲۷   

هدایت پساب فاضلاب به دریاچه ارومیه

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: پساب فاضلاب تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه رهاسازی می شود.

به گزارش نای قلم، رسول اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید نسبت به پیاده سازی طرح های احیای دریاچه ارومیه اقدام کرد و شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی به عنوان یکی از دستگاه های دخیل در روند احیای دریاچه ارومیه نسبت به اجرای طرح های هدایت پساب فاضلاب تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه از جمله ارومیه، گلمان ارومیه، نقده، میاندوآب، محمدیار، اشنویه، سلماس، مهاباد، بوکان و تکاب اقدام کرده است.

وی افزود: مقرر شده است در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در 14 شهر سالانه 105 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر شود که این کار با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

اکبری تصریح کرد: مقرر است 115 هزار متر مکعب در روز، پساب تصفیه شده آماده رهاسازی به سمت دریاچه ارومیه شود و در همین راستا احداث یک هزار 100 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال از تصفیه خانه مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه این شرکت در حوزه دریاچه ارومیه با جذب اعتبار نقدی در سال های 93 و 94 بالغ بر 440 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه در سال 95 از محل احیای دریاچه ارومیه، 140 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و خطوط انتقال فاضلاب و احداث سه باب ایستگاه پمپاژ را به مورد اجرا گذارده است.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب به میزان 34 هزار و 420 متر مکعب در شبانه روز افزایش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا تصفیه خانه های فاضلاب نقده تکمیل و با ظرفیت سالانه 8.5 میلیون مترمکعب در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی گفت: هم اکنون تصفیه خانه 60 هزار مترمکعبی در دست احداث است و 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سامانه فاضلاب گلمان نیز هم اکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از اتمام  آن 2.5 میلیون متر مکعب پساب آن وارد دریاچه ارومیه می شود.

اکبری اضافه کرد: ترویج مصرف بهینه آب به عنوان یک مفروف وظیفه همگانی است و صرفه جویی در مصرف بهینه آب توسط مردم نشانگر حس نوع دوستی آنها است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات خوبی در زمینه احیای دریاچه ارومیه انجام داده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و صرفه جویی آن از جمله فعالیت هایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا