اخبار
کد خبر : 4640 ۱۳۹۶/۰۳/۲۴   

وقف باعث کاهش محرومیت در جامعه می شود

 

امام جمعه میاندوآب گفت: تاثیرات وقف یک حجت شرعی است و باعث کاهش محرومیت در جامعه و افزایش معنویت می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در نشست تخصصی وقف که در زیارتگاه حضرت علی (ع) با عنوان طلایه داران تبلیغ و وقف برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ فریضه الهی وقف می تواند در جامعه پویایی و نشاط ایجاد کند و حمایت چندجانبه از دین مبین اسلام است.

وی افزود: گسترش وقف در کشوراز برکات انقلاب اسلامی است که امروز شاهد افزایش واقفان با نیات ارزشمند هستیم.

امام جمعه میاندوآب اضافه کرد: وظایف مبلغان در جامعه بازتاب این نیات حسنه است تا براساس اولویت مصارف موقوفات در جامعه، مردم بتوانند از این فریضه بهرمند شوند.

حسن زاده اظهار داشت: برای اینکه تاثیرات روز افزون وقف را شاهد باشیم روحنیت معزز باید مردم را تشویق به این کار ارزشمند و الهی کنند تا مبادا برکات الهی آن در کشور کاهش یابد چرا که بیشتر مصارف واقفان در راه دین است و این یعنی شاهد آبیاری نهال غنی اسلام در جامعه خواهیم بود.

وی یکی از اولویت های وقف را که امروز می تواند باعث کم رنگ شدن محرومیت در جامعه باشد وهم از لحاظ اقتصادی و هم معنویی موثر است " اقتصاد مقاومتی و قرآنی" دانست و گفت: طبق منویات رهبر انقلاب اسلامی که امسال را " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " دانستند باید واقفان عزیز را تشویق به این موضوع کنیم که نیات خود را در این راه صرف نمایند چرا که با تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام علیه کشور این موضوع موثر است و حداکثر اشتغال با کمک خیرین برای جوانان ایجاد خواهد شد.

امام جمعه شهرستان میانوآب تلاش مسئولین اداره کل اوقاف و امور خیریه را کاری ارزشمند و معنویی شمرد و افزود: برای اینکه رقبات وقف در جامعه که قبلا مغفول ماندند باید توسط عزیزان ادارات اوقاف و امور خیریه شناسایی شود تا خدای نکرده نیات واقفان هدر رود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا