اخبار
کد خبر : 4622 ۱۳۹۶/۰۳/۲۱   

ما به دنبال فضای دو قطبی نیستیم/ مسئولان نسبت به خواسته های جوانان پاسخگو هستند

 

دومین نشست گفت و گوی جوانان و دانشجویان با استاندار آذربایجان غربی در محل فرهنگ سرای جوان ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، معضل بیکاری، وجود انحصارطلبی در برخی بخش ها، فعالیت‌های تشکل‌ها در دانشگاه، روحیه مطالبه‌گری و... از مهم‌ترین مسائلی بود که در نشست صميمانه جوانان و استاندار به آن پرداخته شد.

سخنران اول این نشست مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان غربی، بود.

محمد خزایی يكي از چهره هاي اصلاح طلب حاضر در بدنه دولت است كه سعي كرده مسئله جوانان را به عنوان يكي از محورهاي اصلي برنامه هاي دولت ببيند و از دستگاه هاي مختلف بخواهد در اين زمينه فعاليت كنند.

شايد به خاطر همين وجوه است كه خزایی را مي توان يكي از اركان نشست هم انديشي صميمانه جوانان و استاندار دانست، نشستي كه راه را براي گسترش رابطه دولت و جوانان هموار مي كند.

مشاور استاندار در امور جوانان در ابتدای سخنان خود حادثه تروریستی خونین تهران را محکوم کرد و گفت: حادثه تروریستی تهران نشان داد که ترورها محدود به جان افراد نیست و تروریست ها می خواستند اتفاقات دیگری را هم رقم بزنند

عده ای به دنبال تضعیف دولت و دامن زدن به تفرقه بین اقوام هستند

خزایی سپس ادامه داد: متاسفانه در این جریان بالافاصله عده ای به دنبال تضعیف دولت و دامن زدن به تفرقه بین اقوام برآمدند که این خود یک حرکت ناشایست بود.

وی افزود: خوشبختانه واکنش جوانان نسبت به عمل تروریستی، ایجاد تفرقه بین اقوام و تضعیف دولت انتخابات ۲۹ اردیبهشت را تکمیل کرد.

مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه همچنین با اشاره به اینکه گفت و گوی بی واسطه مسئولان و جوانان به صورت روشنگرانه و مستقیم از اهداف تشکیل این جلسه است، تصریح کرد:  مسئولان نسبت به خواسته های جوانان و نخبگان جامعه پاسخگو هستند و باید از ایده ها و پیشنهادهای ناب این قشر در پیشبرد روند توسعه ای کشور و استان بهره برد.

سپس صادق توکلی مهر، یعقوب حسینی، سینا کریمی، محمدرضا سالمی، داود نصیرخواه و خانم الناز اکبری به عنوان نماینده جوانان به بیان مشکلات و خواسته های جوانان پرداختند و در ادامه مراسم کلیپی از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری پخش شد که با تشویق حاضران در سالن همراه بود.

آخرین سخنران این مراسم استاندار آذربایجان غربی بود.

ما تمام مشکلات را با دولت درمیان گذاشته ایم

قربانعلی سعادت پشت تریبون رفت و گفت: ما تمام مشکلات را با دولت درمیان گذاشته ایم و بنا به گفته رئیس جمهوری وضعیت با تغییرات بهبود خواهد یافت و ما هم منتظریم بعد از تغییرات دولت ادامه کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی و ما به دنبال فضای دو قطبی نیستیم، افزود: دوره رقابت به اتمام رسیده و دوره سازندگی شروع شده است که در این میان نقدها می تواند بسیار سازنده باشد.
استاندار تصریح کرد: دولت از هر طرف تحت فشار است و باید تفاهم صورت گیرد تا عملکرد دولت بهبور یابد.

وی ادامه داد: حضور در جمع جوانان و شنیدن سخنان و درد دل آنها شور و نشاط خاصی در بین مسئولان ایجاد می کند.

به گفته سعادت، آذربایجان غربی در برگزاری نشست های تخصصی و صمیمی با جوانان در کشور پیشتاز است و این امر وظیفه مسئولان استان را در راستای رفع دغدغه های قشر جوان جامعه بیشتر می کند.

وی ادامه داد: جوانان نیز باید توجه داشته باشند که استانداری، نهاد اجرایی نیست و مشکلات این قشر باید در ادارات مرتبط بررسی شده و به سرانجام برسد.

نمایندگان جوانان در استان مشکلات را جمع بندی کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایندگان جوانان در استان باید مشکلات را جمع بندی کنند و در اختیار ما قرار دهند تا مسئولان مربوطه این مشکلات را بررسی کرده و در اختیار دولت بگذاریم که در این صورت سرعت رسیدگی به این دغدغه ها بیشتر می شود.

سعادت با اشاره به اینکه جوانان از ارکان اصلی تداوم حرکت پرقدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند، افزود: حضور متحد و منسجم جوانان تدام اقتدار کشور را موجب می شود و باید این روند همدلی روز به روز در جامعه به ویژه در بین نسل جوان بیشتر شود.

این مراسم با برگزاری ضیافت افطار به پایان رسید.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا