اخبار
کد خبر : 4583 ۱۳۹۶/۰۳/۱۶   

آموزش عملی 14 هزار هنرجوی استان در قالب کارورزی و کارآموزی

رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان گفت: متاسفانه 50 درصد دانش آموزان استان به رشته تجربی گرایش دارند که از لحاظ بازار کار وضعیت مناسبی ندارد.

علی مناهی در نشست تخصصی تبیین واحد درسی کارورزی و کارآموزی هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش اظهار داشت: باید با فرهنگسازی و تبلیغ رشته های فنی زمینه اشتغال نسل آینده را که مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز است، فراهم کنیم.

وی افزود: تابستان امسال 14 هزار هنرجوی استان واحد درسی کارورزی و کارآموزی را در واحدهای صنفی مختلف خواهند گذراند.

مناهی اذعان کرد: تابستان امسال 14 هزار هنرجو استان واحد درسی کارورزی و کارآموزی را در واحد های صنفی مختلف خواهند گذراند.

این مقام مسئول گفت: هدف از دوره های کارورزی و کارآموزی روبه رو شدن هنرآموزان با محیط واقعی کار و نحوه ورود به بازار و برخورد با مشتری است.

رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای اداره کل اموزش و پرورش استان ادامه داد: رفع مشکلات جذب در واحدهای صنفی و بیمه هنرجویان از موضوعات مهم در اجرای موفق دوره های کارورزی و کارآموزی است.

یازی قائم مقام مدیرکل صنایع و معادن استان نیز بر همکاری با آموزش و پرورش جهت اجرای مطلوب واحد درسی کارورزی با همکاری اصناف استان تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص جذب کارآموزان در واحدهای صنفی و نحوه انعقاد قراردادها بین کارآموزان و کارفرمایان جهت بهره مندی از بیمه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا