Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4582 ۱۳۹۶/۰۳/۱۶   

30 درصد کودکان استان حداقل یکبار در هفته در معرض دود دخانیات قرار دارند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: 30 درصد کودکان آذربایجان غربی حداقل یکبار در هفته در معرض دود دخانیات قرار دارند که این آمار در کشور به طور متوسط به 86 درصد است.

رسول انتظار مهدی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: سیگاری های بزرگسال بیش از 13 سال از عمر خود را با مصرف سیگار از دست می دهند و تقریبا 50 درصد آنان از بیماری های مرتبط با تنباکو می میرند. 

وی افزود: نیکوتین سیگار و تنباکو به سرعت جذب خون می شود و ظرف 30 ثانیه به مغز رسیده و روی سلول های عصبی فرد تاثیر می گذارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: مقایسه نتایج گزارش وضعیت عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در کسور و استان نشان می دهد که درصد افراد سیگاری در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و سن شروع مصرف سیگار در استان در حدود یکسال کمتر از میانگین کشوری است.

انتظار مهدی گفت: قرار گرفتن در معرض دود دخانیات در کودکان با سنین پایین موجب افزایش عوارض ناشی از استعمال دخانیات و به تبع آن افزایش سرانه مراقبت های بهداشتی در جامعه می شود.

وی در خصوص استعمال دخانیات والدین در حضور فرزندان هشدار داد و افزود: کودکانی که از سنین پایین در معرض دود سیگار قرار دارند، در سن جوانی بیشتر از فردی که در 30 سالگی دخانیات مصرف کرده است از عوارض دخانیات رنج خواهد برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا