اخبار
کد خبر : 4569 ۱۳۹۶/۰۳/۰۹   

آثار مرتبط با حوزه شهدا و دفاع مقدس تدوین و منتشر می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: متناسب با وظایف هر دستگاه اجرایی آثار مرتبط با حوزه شهدا و هشت سال دفاع مقدس تدوین و منتشر می شود که ماندگارترین کار کنگره ١٢هزار شهید استان است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در دومین کمیته تدوین و نشر کنگره ١٢هزار شهید استان آذربایجان غربی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت: معرفی هرچه بیشتر شهدای دفاع مقدس به جامعه امروز و نقش دستگاه اجرایی در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند زمینه شکل‌گیری روشی موثر برای مستندسازی را در استان فراهم کند.

آثار جدید در حوزه دفاع مقدس خلق شود

وی بر تدوین آثار جدید شعرا در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: باید آثار جدید در حوزه دفاع مقدس خلق شود تا تحرک جدیدی در حوزه تالیف آثار دفاع مقدس ایجاد شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: نشر فرهنگ ایثار و شهادت هدف اصلی کنگره بوده و کمیته تدوین و نشر با مدیریت ارشاد اسلامی استان تشکیل و فعالیت می کند.

رئیس بنیاد آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: تاکنون 150 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شده است و انتظار داریم تا زمان برگزاری کنگره تعداد کتاب‌ها را به 170 جلد برسانیم.

پیش از برگزاری کنگره شش اجلاسیه برگزار می شود

جبرئیل هوشمند با بیان اینکه پیش از برگزاری کنگره شش اجلاسیه برگزار می شود، اظهار کرد: یکم آبان ماه روز دوشنبه اجلاس پیش‌مرگان مسلمان کرد و عشایر در مهاباد و اجلاس زنان در دوم آبان روز سه شنبه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: اجلاس ایثارگران در تاریخ چهارم آبان ماه‌ روز پنجشنبه، اجلاس روحانیون اهل تشیع و تسنن در تاریخ ششم آبان روز شنبه، اجلاس دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و اساتید نیز در تاریخ هشتم آبان روز دوشنبه در ارومیه برگزار می‌شوند.

دبیر کنگره 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی گفت: اجلاس نهایی کنگره در تاریخ دهم آبان ماه روز چهارشنبه همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی در مرکز استان آذربایجان غربی شهر ارومیه برگزار می‌شود.

هوشمند خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری کنگره برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، نقاشی و عکاسی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، تولید و توزیع کتاب با عنوان شهداء و دفاع مقدس، چاپ خاطرات و سرگذشت پژوهی شهداء و فرماندهان استان در دفاع مقدس که تاکنون یک هزار و 400 زندگی‌نامه از شهداء جمع‌آوری شده، تالیف و چاپ دائره المعارف شهدا به کمک بنیاد شهید استان، تالیف و چاپ کتاب کودک و نوجوان که قرارداد 14 جلد کتاب بسته شده و هشت جلد آن چاپ شده، تالیف و چاپ کتاب شعر با موضوع دفاع مقدس، طراحی و چاپ سالنامه، تولید و تدوین کتاب شهدای روحانی استان که بالغ بر 86 شهید روحانی شیعه و سنی در استان داریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا