اخبار
کد خبر : 4563 ۱۳۹۶/۰۳/۰۸   

شیشه؛ بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در این استان را شیشه و کمترین مصرف آن را تریاک عنوان کرد و گفت: میزان مصرف مواد مخدر از نوع گراس و حشیش در سال جاری نسبت به سال 95 افزایش جزعی داشته است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متوسط نرخ شیوع اعتیاد در کشور 2.62 درصد است که در آذربایجان غربی با 1.26 درصد، تنها استان کشور در زمینه کاهش این نرخ در سطح کشور است.

وی افزود: این استان زمانی در رده چهارم از نظر شیوع اعتیاد قرار داشت و در زمان حاضر بین استان های مختلف کشور به رتبه 22 رسیده است.

به گفته اکبری در 2 ماه گذشته 2 هزار و 703 کیلو و 897 گرم مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت 16 شبکه توزیع و تهیه مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد چهار هزار و 296 قاچاقچی، معتاد و توزیع کننده مواد مخدر نیز در 2 ماه نخست سال در این استان دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد 156 هزار و 498 عدد قرص روانگردان کشف شده است، افزود: در 2 ماه نخست سال گذشته 9 هزار و 631 عدد قرص کشف شده بود.

وی با اشاره به وضعیت اعتیاد در آذربایجان غربی افزود:  در حال حاضر ۵ درصد معتادین در استان زن و ۹۵ درصد معتادین مرد هستند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان گفت: بیشترین رده سنی معتادین زن ۲۶ تا۳۵ سال و کمترین رده سنی نیز ۱۶ تا ۲۶ سال است.

وی اظهار داشت: در خصوص معتادین مرد نیز کمترین رده سنی ۲۶ تا ۳۵ سال و بیشترین رده سنی نیز ۴۶ تا ۶۵ سال می باشد.

سرهنگ اکبری در خصوص نوع مصرف مواد در بین معتادان زن و مرد نیز گفت: شیشه بیشترین و تریاک کمترین میزان مصرف را در بین معتادین دارد.

وی تصریح کرد: البته مصرف گراس و حشیش نیز در حال حاضر رو به افزایش می باشد.

اکبری گفت: در سال جاری ۷۰ درصد معتادان متاهل و ۳۰ درصد نیز مجرد هستند درحالی که در سال گذشته ۳۴ درصد معتادین متاهل و ۶۶ درصد آنها مجرد بودند و دلیل افزایش متاهلین معتاد بیشتر مشکلات جنسی، بیکاری، و فشارهای ناشی از کار و زندگی بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان گفت: بر اساس آمار در سال جاری ۴۱ درصد معتادان بیکار و ۵۹ درصد نیز شاغل هستند که طبق برآوردها شاهد افزایش معتادین شاغل نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: در این استان تعداد 67 هزار نفر معتاد وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 500 نفر معتاد متجاهر هستند.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا