اخبار
کد خبر : 4545 ۱۳۹۶/۰۳/۰۶   

بازدید مسئولان مرکز خدمات سرمایه‌گذای آذربایجان‌غربی از پروژه های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو

در راستای نظارت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری از سوی دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذای استان از محل اجرای پروژه شرکت‌های کابی‌آلیاژ، گلبرق و گل‌تکین درب بازرگان واقع در منطقه آزاد ماکو بازدید بعمل آمد.

به گزارش نای قلم، معاون اقتصادی این اداره‌کل به همراه کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، از محل اجرای پروژه‌ شرکت‌های کابی‌آلیاژ،‌گلبرق ارومیه، گل‌تکین درب بازرگان درمنطقه آزاد ماکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت عمرانی و مسائل و مشکلات این پروژه‌ها قرار گرفتند.

حبیب تربتی با اشاره به وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در ارائه خدمات به متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی در استان، به مکاتبات و اقدامات معمول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در راستای ثبت سرمایه خارجی شرکت کابی‌آلیاژ به‌منظور اخذ پروانه اقامت سه ساله سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، این مرکز آماد‌گی انجام اقدامات حمایتی لازم از سرمایه گذاران را دارد تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد شکوفایی اقتصادی بیشتر استان باشیم.

مدیرعامل شرکت کابی‌آلیاژ نیز گزارش کلی از اقدامات و نتیجه پیگیری‌های معمول در راستای رفع مشکلات شرکت ارائه و به کارآفرینی و اشتغالزایی 92 نفر بصورت مستقیم در پروژه اشاره نمود.

همچنین مدیرعامل شرکت گلبرق ارومیه، گزارش کلی از وضعیت موجود شرکت در راستای طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارائه و ضمن اشاره به افزایش ظرفیت نیروگاه از 100 مگاوات به 285 مگاوات و اتمام مراحل پایانی عملیات فاز اول نیروگاه، ابراز امیدواری نمود این پروژه در شش ماهه اول سالجاری آماده بهره برداری شود.

در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت گل‌تکین درب بازرگان مهمترین مسائل پیش روی شرکت را مشکل دریافت تسهیلات بانکی بمنظور افزایش سرمایه در گردش پروژه، تأمین مواد اولیه از قبیل ورق آهن فولادی از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و درخواست زمین برای فاز توسعه پروژه را از شرکت شهرک‌های صنعتی استان، عنوان نمود.

در پایان این بازدید مقرر شد اهم مشکلات فرآروی شرکت‌های کابی‌آلیاژ، گلبرق و گل‌تکین درب بازرگان از قبیل پروانه کار و اقامت کارگران، دریافت مفاصا حساب مالیاتی، ترخیص ماشین آلات، تأمین برق مورد نیاز و مواد اولیه، پس از ارائه مکتوب به دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به همراه مستندات مربوطه، در جلسه آتی مرکز با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع، طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا