اخبار
کد خبر : 4542 ۱۳۹۶/۰۳/۰۵   

مسئولان با هنجارشکنان و هتاکان به ارزش‌های دینی در ایام انتخابات برخورد کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم برخورد با هنجارشکنان و هتاکان به ارزش‌های دینی در ایام انتخابات تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری پایکوبی و رقص باعث دلخوری و گله‌مندی بسیاری از خانواده‌های شهدا شده است، نباید دل خانواده‌های شهدا را شکست که چنین موضوعی دامن انسان را به آتش جهنم درگیر می‌کند و عده‌ای که دل چنین افرادی را رنجانده‌اند از مردم عذر بخواهند و اعلام شرمندگی کنند در غیر این‌صورت اگر مسیر مسئولان در رسیدن به کرسی‌های قدرت مناسب نباشد در آخر سبب شکست فرد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید با این هنجارشکنی‌ها در جامعه برخورد کرده و برای دوره بعدی تدبیری برای جلوگیری از این اقدامات بیاندیشند و یا تعهدی از کاندیداها گرفته شود که به دین و نظام توهین نکرده و بی‌عفتی و بی‌حجابی را در کشور رواج ندهند.

امام جمعه ارومیه گفت: کاندیداهایی که به‌صورت عمدی دست به این اقدامات نزده‌اند بیزاری خود را حرمت‌شکنان اعلام کرده و از مردم عذر بخواهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: انتخابات 29 اردیبهشت امسال، اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، پیروز انتخابات ملت شریف ایران بودند.

وی تصریح کرد: پس از این حضور باشکوه مردم، دولت باید دست به کار شود و مشکلات مردم را حل کند و قدردان حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به امنیت کامل ایران در زمان انتخابات، تصریح کرد: در یک کشور اروپایی که خود را مهد تمدن می‌نامد بمب‌گذاری صورت گرفته و چندین نفر کشته می‌شوند ولی در ایران اسلامی انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی و با شرکت ۴۰ میلیون نفر برگزار شد که افتخاری برای ملت ایران و نظام است.

حجت الاسلام قریشی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: این ماه، ماه بندگی خداوند متعال است که سفره رحمت الهی برای بندگان فراهم و درهای بهشت بر روی بندگان باز شده که باید از این فرصت استفاده و بیشتر استغفار کنیم تا مورد رحمت خداوند قرار بگیریم و از معصیت ها دوری کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ماه رمضان، ماه ربیع قرآن است و باید به قرآن خواندن در این ماه توجه و در آیین های جمع خوانی قرآن شرکت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در آموزه های اسلامی، توصیه های زیادی برای قرائت قرآن شده چراکه این امر فاصله ای بین بندگان و عذاب الهی دوزخ است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی، امری مهم و قابل توجه است، افزود: کسانی که آشکارا اقدام به روزه خواری یا تظاهر به روزه خواری می کنند، موجب خشم الهی می شوند و باید از این کار امتناع کنند.

وی گفت: ماه رمضان ماهی است که خداوند مؤمنان را به میهمانی دعوت می‌کنند و با نگاه رحمت به بندگان نگاه می‌کند و هر کس خداوند متعال را در این ماه یاد کند مورد استجابت قرار می‌گیرد و هرکس در ماه رمضان به زیر دستان خود سخت نگیرد خداوند نیز در قیامت حساب او را آسان می‌کند.

امام جمعه ارومیه گفت: در این ماه خواندن یک آیه از قرآن کریم ثوابی برابر با ختم کل قرآن را دارد و به مردم توصیه می‌کنیم فرصت حضور در جلسات قرآن کریم ماه رمضان را از دست ندهند و با توبه و استغفار برای ۱۱ ماه بعدی خود آمادگی کسب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بر اهمیت تلاوت و شرکت در جمع خوانی‌های قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدالله استان آذربایجان غربی دو سال پیاپی است که جز استان‌های موفق در برگزاری جلسات جمع خوانی قرآن کریم انتخاب می‌شود که امیدواریم امسال نیز همینطور باشد چراکه تلاوت و جمع خوانی قرآن کریم باعث نزول رحمت الهی نسبت به آن جامعه می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا نخستین سفر خارجی خود را عربستان سعودی انتخاب کرد، اظهار داشت: این مایه تأسف است که سران عربستان و ۴۰ کشور اسلامی به‌صورت ذلیلانه برای استقبال از ترامپ جمع می‌شوند و نه تنها از این مجسمه شرارت استقبال کرده بلکه با زن نامحرم او نیز دست می‌دهند.

وی افزود: سران کشورهای اسلامی از فردی استقبال کردند که هیچ اهمیتی به عربستان سعودی نمی‌دهد و در شعار انتخاباتی خود عربستان را به گاوی تشبیه کرده بود که باید طلاها و دلارهای آن را دوشید و بعد سرش را برید و بستن قراردادهایی به ارزش چهار هزار و ۸۰۰ میلیون دلار نیز در راستای همان دوشیدن این گاو است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به ذلیل بودن پادشاه عربستان در برابر ترامپ، ادامه داد: مردم ایران باید به داشتن رهبری مثل امام خامنه‌ای افتخار کنند که با هر سخنرانی ایشان کل سیاست‌های منطقه تغییر کرده و ترس بر اندام دشمنان ایران می‌افتد درحالی‌که سران برخی کشورهای اسلامی در برابر مستکبران جهان به‌صورت شرم‌آوری ذلیل و ترسو هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا