اخبار
کد خبر : 4539 ۱۳۹۶/۰۳/۰۳   

نباید از گنجینه های فکر و اندیشه غافل شویم

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نباید از گنجینه های فکر و اندیشه غافل شویم.

به گزارش نای قلم، سردار عابدین خرم، در همایش عصر شعر که به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز شعرا، نویسندگان و ادبا قلب فکر و فرهنگ جامعه هستند که اگر مورد غفلت واقع شوند تمام اعضای جامعه به سمت هزیمت می رود.

وی بر استمرار کمک هنر و شعر در جهت تبيين حماسه‌ها تأکيد کرد و افزود: تجلیل، تقدیر و تشکر از جایگاه و منزلت شعرا، نویسندگان و هنرمندان از بدیهیات است که ما در مواقعی فراموش می کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه شعرا و هنرمندان ما در حال ثبت کردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي هستند، اذعان کرد: اهل قلم و اندیشه قلب فکری و فرهنگی جامعه محسوب می شوند و رمز ماندگاری حماسه ها و عظمت های دفاع مقدس بر انسجام و همراهی شاعران و نویسندگان این حوزه بستگی دارد.

به گفته وی رمز ماندگاری حماسه ها مبتنی بر انسجام فرهیختگان و شخصیت هاست، اگر انسجام یابند، هم افزا و همراه باشند و جامعه قدرشناس باشد به یقین هر روز شاهد تولید فکر، فرهنگ و ارزش ها خواهیم بود که مصداق بارز آن را در دوران جنگ و دفاع مقدس با اشعار سبزواری و با زبان گویای آهنگران شاهد بودیم.

خرم با بیان اینکه شاعر و نویسنده، رزمنده عرصه فکر و روح و قلب انسان است، تصریح کرد: بعد از جنگ آن را روایت می کنند اما روایتی ماندگار است که همراه با درایت باشد و این درایت است که روز به روز عقل های سلیم انسانیت را سیراب می کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اگر آثار جنگ‌جهانی اول مطالعه شود چیزی جز کشت‌ و کشتار باقی نخواهند ماند اما اگر به آن از نظر عاطفی نگاه شود شاهد پیدایش یک مکتب شود چرا که جنگ‌ها تولید مکتب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب دفاع مقدس از نظر قداست، عقلانیت، روحانیت و پاکی بی‌نظیر بود و در این مکتب تمامی ارزش‌ها به هم آمیخته‌ شدند تا یک چنین دفاع مقدسی به جامعه بشری ارائه شود که رمز ماندگاری آن همین هنرمندان هستند.

در این همایش از دو کتاب "خانه خانه ماست" و "جیره برفی" در حوزه حماسه و دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین در پایان مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی، ستاد کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید استان، سازمان بسیج هنرمندان، بسیج رسانه، فضای مجازی، اداره کل حفظ آثار، نشر ارزش های دفاع مقدس و صدا و سیمای استان برگزار شد، برای نخستین بار از 56 نفر از نویسندگان، شعرا و هنرمندان ارومیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا