اخبار
کد خبر : 4532 ۱۳۹۶/۰۳/۰۲   

تداوم طرح تحول، کشتی سلامت را به ساحل نجات می رساند

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان این که کشتی طرح تحول سلامت، حوزه سلامت را به ساحل نجات می رساند، تاکید کرد: از دولت منتخب دکتر روحانی انتظار داریم طرح تحول سلامت را چون گذشته ادامه دهد.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت و گویی حضور میلیونی مردم در عرصه انتخابات را پیروزی بزرگ برای کشور در سطح بین الملل و نماد دموکراسی و مردم سالاری دانست و افزود: طرح تحول سلامت، جراحی عظیمی در حوزه بهداشت و درمان بود که در دولت یازدهم رخ داد و اثرات آن در حوزه بهداشت و درمان کاملا مشهود است. از این رو، طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما نمی خواهیم خانواده ای جز رنج مریض داری، رنج دیگری داشته باشند، کمترین توقع مردم این است که هزینه مضاعفی برای خانواده ها و بخصوص  بیماران ایجاد نشود.

وی با تاکید بر این که دولت با عزم و اراده ای قوی می تواند طرح تحول سلامت را به سر منزل مقصود برساند، ادامه داد: تخصیص اعتبارات پایدار یکی از اقداماتی است که می توان در این راستا انجام داد و از این رو، در بودجه ۹۶، ملاحظاتی در نظر گرفته شده و پایدار سازی منابع برای اجرای دائمی طرح تحول سلامت را مد نظر قرار داده ایم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: به تداوم طرح تحول سلامت خوشبین و جزو حامیان این طرح هستم، اما انتظار دارم در دولت جدید دکتر روحانی به طور جدی به مباحثی همچون پزشک خانواده(family doctor)، راهنمای بالینی و نظام ارجاع پرداخته شده و  فرآیند پرداخت به کادر پزشکی منطبق بر عدالت باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در کنار این ها انتظار داریم وزارت بهداشت همچون گذشته توجه بیشتری به مناطق محروم که از کمبود امکانات و خدمات درمانی تخصصی در مضیقه بسر می برند، داشته باشد. در شهر انتخابیه ام به دلیل ناکافی بودن برخی امکانات تصویربرداری مثل سونوگرافی مردم به مرکز استان مراجعه می کنند. امیدواریم در دولت دوازدهم این معضلات نیز مرتفع شوند تا بیش از گذشته شاهد پیشرفت حوزه بهداشت و درمان باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا