اخبار
کد خبر : 453 ۱۳۹۴/۰۵/۲۹   

دولت عنصر اصلی الگوسازی در جامعه است

* طرح توسعه استان‌های اولویت دار مرزی در دستور کار قرار دارد

وزیر کشور گفت: دولت عنصر اصلی الگوسازی در جامعه است، اگر در دولت فساد باشد در بیرون از دولت هم فساد و خلاف ترویج می یابد چرا که رفتار مردم جلوه و تجلی نیات دولتیان است.

به گزارش نای قلم، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای استقلال اقتصادی و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌ها و افزایش بهره‌وری در کشور است که این مهم کشور ما را به مرحله‌ای از توسعه می‌رساند که می‌توانیم ادعای حضور در صحنه‌های بین‌المللی در عرصه اقتصادی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، باید با ایمان و اعتقاد قلبی و عزمی راسخ این مولفه مهم را محقق کنیم، تصریح کرد: بی‌شک محور اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند چون در غیر این صورت اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد، بنابراین مردم باید فرهنگ، تلاش، کوشش، سرمایه‌گذاری، خلاقیت، نوآوری و مصرف خود را حول اقتصاد مقاومتی شکل دهند.

وزیر کشور تاکید کرد: استان‌ها توان اداره خود را دارند، خوشبختانه تمام استا‌ن‌ها از نظر مدیریتی، منابع انسانی، سرمایه اولیه و نوآوری توان کافی را دارند اما نظام برنامه‌ریزی کشور اجازه استقلال به آن‌ها را نداده است.

وی از معرفی پنج استان کشور به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از سوی دیگر طرح توسعه استان‌های اولویت دار مرزی در دستور کار قرار دارد.

رحمانی فضلی سپس بر تقویت و ارتقای اعتقادات دینی تاکید کرد و پس از آن ولایت فقیه را به عنوان دومین عنصر و محور و عمود انسجام وحدت ملت و مردم را به عنوان سومین عنصر مهم و دولت را به عنوان خط تماس با مردم عنوان کرد.

وزیر کشور با اشاره به تحولات صورت گرفته در سطح منطقه ای و بین المللی، گفت: این تحولات در دهه های اخیر به فروپاشی شوروی و شکل گیری نظامات و بلوک های جدید منجر شد و نهایتا استقلال بدست آمد و الان با گذشت سالها این تغییرات و تحولات ادامه پیدا کرده است اما توزیع قدرت در دنیا و تعدد قدرت و نهایتا اثرگذاری که در این حوزه ها بوجود آمده امکان استقرار را به راحتی میسر نمی کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: کشورهایی که در عرصه تغییرات جاپای خوبی را بعد از تحولات ایجاد کنند در تحولات بین المللی ثبات درازمدتی خواهند داشت.

وزیر کشور ادامه داد: در حال حاضر شدیدترین تنش ها در دنیا مربوط به منطقه خاورمیانه است و ایران به عنوان پدیده جدید مطرح است که قبل ازپیروزی نظام جمهوری اسلامی به عنوان ژاندارم منطقه که نیابتا با سلاح غربی، درآمدهای حاصل از فروش نفت، وابستگی های اقتصادی، ساختارهای بروکراسی و اداری، تامین کننده امنیت در منطقه بود .

وی ادامه داد: در مقطع کنونی توانستیم با اراده مردم، هدایت های رهبری و انسجامی که در حاکمیت و مردم وجود دارد خود را به اثبات برسانیم.

وزیر کشور اضافه کرد: در نظام بین الملل، قدرت حرف اول و آخر را می زند و این قدرت ایران بود که امریکا و اعضای 1+5 را در پای میز مذاکره نگه داشت.

وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب، با ایجاد تنش ها و ایجاد نارضایتی های ناشی از تعدد و تنوع اقوام، تحولات ناشی از تحولات سیاسی در صدد تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی بودند که تمام فعالیت های آنها در عرصه ایجاد تنش به نتیجه نرسید و نظام جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، دور جدیدی از انسجام ، وحدت و امید به آینده را آغاز کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران هیچ وقت میز مذاکره را ترک ننمود و همواره در پی به دست آوردن حق خود در داشتن انرژی هسته ای بوده است، گفت: در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که توانستیم ارتباطات را در سطح بین المللی برقرار کنیم و اگر چنانچه در برخی موارد قبول کردیم از مواضع و اقدامات خود در مذاکره عقب نشینی کنیم برای رسیدن به اهداف بزرگ تر بوده است و همیشه بر اینکه تحقیق و توسعه در انرژی هسته ای حق ما است پافشاری کرده ایم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اساس توجه به قدرت ایران در میز مذاکره، به عواملی همچون قدرت و اقتدار ایران، اقتصاد و داشتن اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در این امر بستگی دارد که در این خصوص مردم به عنوان عنصر اصلی می توانند نقش آفرین باشند.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت لزوم تغییر در نظام برنامه ریزی، گفت: نظام برنامه ریزی موجود متعلق به نظام برنامه ریزی دهه 50 است و در حال حاضر جوابگو نیست و باید به سمت نظام برنامه ریزی منطقه ای حرکت کنیم .

وی به نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز ایران در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: باید این حضور را بیش از پیش تقویت کنیم و به عنوان حامی مردم مسلمان منطقه، حمایت ها و دفاع از حقوق مردم مسلمان  در عرصه بین المللی را افزایش دهیم چرا که حضور ما در منطقه به معنی حمایت، تقویت و ایجاد انسجام و به عنوان اصلی استراتژیک شمار می رود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا