اخبار
کد خبر : 4525 ۱۳۹۶/۰۳/۰۱   

اخبار سلامت در شهرستان ها

 موافقت با راه اندازی رشته فنآوری اطلاعات سلامت در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: با راه اندازی رشته فنآوری اطلاعات سلامت در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته موافقت به عمل آمد.

محمدی فلاح در گفت و گویی اظهار داشت: به استناد رای صادره در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با با راه اندازی رشته فنآوری اطلاعات سلامت در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در این دانشگاه موافقت بعمل آمد.

اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم

مسئول بسیج جامع پزشکی شهرستان نقده گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نقده با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه در قالب دو تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام و اقدام به ویزیت وارائه داروی رایگان نمودند.

بابک میرزایی در گفت و گویی اظهار داشت: تیم های پزشکی شامل پزشک، ماما، کارشناس بهداشت خانواده پرستار آقا و خانم و دارویار توانستند تعداد 85 نفر از اهالی مناطق محروم را در مورخه 28 اردیبهشت ویزیت و داروی رایگان تحویل کنند.

میرزایی افزود: علاوه بر خدمات پزشکی برنامه آموزش بهداشت با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و لزوم رعایت نکات بهداشت فردی وعمومی و همچنین بهداشت مادر و تغذیه و سایر آموزه های لازم به روستائیان داده شد.

در طول سال شبکه بهداشت و درمان نقده ،بسیج جامع پزشکی و بهداری سپاه تعامل خوبی باهم داشته و در مناسبت های مختلف اقدام به ویزیت رایگان در مناطق محروم می نمایند.

کسب رتبه اول حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از کسب رتبه اول حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خبر داد.

پیر نژاد در گفت و گویی در این خصوص گفت: در ششمین همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت 96 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به جهت پیشبرد و اجرای برنامه عملیاتی حوزه فناوری اطلاعات سال 95 تقدیر بعمل آمد.

وی افزود: دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در کلان منطقه آمایشی 2 در بین دانشگاه های اردبیل، تبریز و مراغه بر اساس نمره ارزیابی انطباق حائز رتبه اول گردید.

پیر نژاد گفت: در ارزیابی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از عملکرد حوزه فناوری اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت (سپاس)، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در بررسی کیفیت ارسال داده های پرونده الکترونیک سلامت بیماران (سامانه سپاس) در سال 94 نسبت به سال 93 به رتبه 8 کشوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارتقا یافته است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در پایان افزود: جا دارد از تلاش های بی دریغ مسئول سامانه سپاس و کلیه نیروهای خدوم این مدیریت و نیرو های فناوری اطلاعات بیمارستان های تابعه که در تحقق این امر نقش بسزایی داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا