اخبار
کد خبر : 4524 ۱۳۹۶/۰۳/۰۱   

فارماکوپه بیمارستانی در آذربایجان غربی الکترونیکی می شود

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی گفت: فارماکوپه بیمارستانی در استان آذربایجان غربی الکترونیکی و یکسان سازی می شود.

به گزارش نای قلم، لعیا صدیق راد در گفت و گوی خبری اظهار داشت: سرویس فارماکوپه دارویاب بیمارستانی در استان آذربایجان غربی به همت معاونت غذا و داروی ارومیه راه اندازی شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، نرم افزار دارویاب فارماکوپه بیمارستانی با هدف دسترسی آسان پزشکان و داروسازان و سایر شاغلین حرف پزشکی به صورت الکترونیک و از طریق نرم‌افزار اندروئید تلفن همراه به آخرین اطلاعات در حوزه فارماکوپه بیمارستانی فعال گردید.

صدیق راد اضافه کرد: در کارگاه آموزشی فعال سازی و ایجاد دسترسی بکارگیری سرویس دارویاب  فارماکوپه بیمارستانی که روز چهارشنبه 20 اردیبهشت سال جاری با حضور 40 نفر از مسئولین فنی و مسئولین IT بیمارستانهای استان در محل سالن شورای این معاونت ترتیب یافت، دکتر صنیعی نماینده شرکت دارویاب به معرفی بخش های مختلف این سامانه پرداخت.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی گفت: با استفاده از این نرم افزار لیست داروهای مورد استفاده در مراکز درمانی یکسان سازی گردید؛ و همچنین آمار اقلام داروئی موجود در بیمارستان‌ها، برندهای مورد تایید پزشکان هر بخش، و ارتقاء سلامت تجویز دارو، تسهیل دریافت اطلاعات فارماکوپه و داروهای در دسترس هر بیمارستان، سهولت در گزارش دهی و گزارش گیری در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از امکانات موجود در نرم افزار فراهم شد.

در فاز نخست راه اندازی این سامانه مسئولین فنی بیمارستان ها و در فاز های بعدی پزشکان، داروسازان و پرستاران و در فاز نهایی پرسنل مدیریتی از این سامانه بهره مند می گردد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا