اخبار
کد خبر : 452 ۱۳۹۴/۰۵/۲۹   

مشکلات با شعار حل نمی شود

* قاچاق صدمات بسیاری به تولیدات داخلی می زند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مشکلات با شعار حل نمی شود، برای ایجاد هم فکری و هم اندیشی میان اقوام و ادیان مختلف استان، دولت باید هزینه کند کمااینکه خوشبختانه در این باره تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: اتحاد، همدلی و زندگی مسالمت آمیز از شاخصه های مهم اقوام، ادیان و مذاهب ساکن استان آذربایجان غربی است.

وی افزود: تاکنون هر چه میان اقوام و مذاهب مختلف در استان مشاهده شده، محبت، همدلی و تعامل بوده و هیچ کدورت و مشکلی از اقوام و مذاهب مختلف در آذربایجان غربی که مسئولان و مردم را درگیر کند، وجود نداشته است.

قریشی با بیان اینکه اقوام و ادیان مختلف موجود در استان با بصیرت و درک خوبی که دارند مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می کنند، متذکر شد: با وجود این، اقوام و مذاهب مختلف در استان نیازمند سرمایه‌گذاری دولت در مباحث فرهنگی هستیم چرا که اگر دولت سرمایه‌گذاری مناسبی در مباحث فرهنگی استان انجام ندهد این وضعیت به خوبی حفظ نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشات امام علی(ع) بهترین الگو و سرمشق برای مسئولان است لذا بر این اساس مسئولان نظام برای موفقیت در پست‌های مدیریتی خود باید نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را مورد مطالعه قرار دهند.

قریشی افزود: بر این اساس، مدیر جامعه اسلامی باید از غرور و تکبر خودداری کند چون هر کس خود را بزرگ بشمارد خداوند او را ذلیل می‌کند و از سوی دیگر به فرموده امام علی(ع)، مسئولان باید در کار خود میانه‌روی و اعتدال داشته و از افراط و تفریط جلوگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: از سوی دیگر به فرموده امیرالمومنان(ع) مدیر و مسئول نباید پرده دری کرده و آبروی کسی را از بین ببرد و ضمن پرهیز از افشاگری و سرپوش گذاشتن به عیوب مردم، باید با اهل تقوا ارتباط بیشتری برقرار کند.

قریشی همچنین بر لزوم تامین معیشت مرزبانان استان تاکید کرد و اظهار داشت: مرزبانان در شرایط سخت خدمتی همواره در دفاع از کیان اسلامی فعال هستند و امنیت پایدار در مرزها ثمره وجود مرزبانان و مرزنشینان صدیق است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: با وجود اینکه مرزبانان از مرزهای کشور محافظت می‌کنند اما از مواهب الهی بهره کمتری برده و بیش از همه، سایر استان‌ها از این مواهب بهره‌مند می‌شوند چون مرزهای استان رتبه دوم صادرات و واردات کشور را داشته اما تغییری در معیشت مردم به وجود نیامده است.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: متاسفانه معضل قاچاق ضرباتی جبران ناپذیر به حوزه اشتغال، تولیدات داخلی و سرمایه گذاری این استان وارد می کند از این رو سرمایه گذاری در مرزهای استان به دلیل هم مرز بودن با سه کشور خارجی و مرزهای طولانی ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه در مباحث اعتیاد با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستیم تصریح کرد: در این باره تهیه و توزیع مواد تخریبی در آذربایجان غربی انجام شده و باید ضمن از بین بردن مواد مخدر سنتی و صنعتی، با این مسئله به شدت مقابله کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا