اخبار
کد خبر : 4517 ۱۳۹۶/۰۲/۳۰   

تاکید بر مشارکت بیشتر واقفان و خیران در امر موقوفات حوزوی / همایش وقف و حوزه‌های علمیه در ارومیه برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: فردا همایش وقف و حوزه‌های علمیه در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در گفت‌وگوی خبری با اشاره به برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه  با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ارومیه اظهار داشت: این همایش به منظور احیای سنت حسنه وقف برای حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف‌های جدید باید با جهت‌گیری فرهنگی از اولویت‌های واقفان باشد گفت: ایجاد معرفت و نشاط علمی در حوزه‌های علمیه از ضروریاتی است که باید به درستی در جامعه تبیین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، وقف با هدف توسعه و پشتوانه سازی اقتصادی حوزه‌های علمیه را زمینه ساز رشد فکری و معنوی جامعه در همه حوزه‌ها دانست و افزود: وقف با توجه به نیازهای زمان، از ضروریاتی است که در آموزه‌های دینی بر آن تاکید شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر نیز تلاش‌های بسیاری با ارائه مشاوره به واقفان، در حوزه فرهنگ سازی وقف با نیات نیازهای روز جامعه به عمل آمده با این حال  شاهد افت وقف‌های جدید در قالب نیت حوزه‌های علمیه هستیم که  همانند وقف در حوزه های قرآنی مظلوم واقع شده است.
 جوانبخت گفت: همایش وقف و حوزه های علمیه نیز در جهت تامین بخشی از نیازهای روز جامعه به منظور تبین و ترویج فرهنگ وقف برای حوزه‌های علمیه و احیاء موقوفات مرتبط به حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که انصافا این امر به اهتمام و توجه ویژه‌ای نیاز دارد .

وی بر مشارکت بیشتر واقفان و خیران در امر موقوفات حوزوی، خاطرنشان کرد: امروز باید بیشتر به توسعه مدارس دینی و حوزه‌های علمیه توجه داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا