اخبار
کد خبر : 4512 ۱۳۹۶/۰۲/۲۹   

مشکل امنیتی گزارش نشده است

 استاندار آذربایجان غربی گفت: انتخابات با امنیت کامل در آذربایجان غربی برگزار می شود و تاکنون مشکل امنیتی گزارش نشده است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت دقایقی پیش با حضور در محل صندوق اخذ رای در ورودی استانداری آذربایجان غربی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت سپس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امروز افزون بر ۷۰ درصد از مردم استان آذربایجان غربی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کنند.

وی از نقش رسانه‌ها در پر شورتر کردن انتخابات تشکر کرد و گفت: امروز حضور مردم از اولین ساعات بسیار پرشور است و  برگزاری انتخابات در سایه امنیت در یک استان مرزی مرهون نظام و انقلاب است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز مردم با شادی خاصی در انتخابات شرکت کرده‌اند و به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری عمل کرده‌اند.

سعادت گفت: از مردم تقاضا داریم رأی گیری را به تأخیر نیندازند و در اسرع وقت پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی افزود: در مجموع در هفته اخیر حضور پر رنگ رسانه‌ها را در عرصه انتخابات شاهد بودیم و تبلیغات برای انتخابات روز بروز پرشورتر شد بنابراین حضور 70 درصدی مردم استان در انتخابات را پیش بینی می‌کنیم

استاندار آذربایجان غربی با حضور در پای صندوق رای در محل ساختمان استانداری این استان رای خود را به صندوق انداخت.

در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.

از این تعداد، در انتخابات امروز 13هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند.

در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.

از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.

55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا