اخبار
کد خبر : 4511 ۱۳۹۶/۰۲/۲۹   

انتشار تصویر از برگ رای، خلاف قانون است

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: محتوای برگ رای محرمانه بوده و انتشار تصویر آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خلاف قانون است.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مردم می خواهیم تا به قانون تمکین کرده و از انتشار تصویر رای خود خودداری کنند.

وی از عموم مردم خواست تا نام کامل و کد نامزد انتخاباتی مورد نظر را در برگه رای درج کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مکانیزه در هفت شهرستان آذربایجان غربی، اظهار کرد: انتخابات شوراها در شهرهای سلماس، نقده، پیرانشهر، خوی، مهاباد، میاندوآب و بوکان به صورت مکانیزه برگزار می شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای، گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود در آذربایجان غربی بالای 65 درصد مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 616 شعبه اخذ رای برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی فعال است، افزود: از این تعداد یکهزار و 723 شعبه اخذ رای ثابت و 893 شعبه نیز به صورت سیار در خدمت مردم خواهد بود.

رادفر با اعلام اینکه در آذربایجان غربی 2 میلیون و 340 هزار واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: در این دوره از انتخابات 61 هزار و 800 رای اولی خواهیم داشت.

وی از مردم خواست تا به هنگام رای دادن حتما شناسنامه و کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.

از این تعداد، در انتخابات امروز 13هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند.

در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.

از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.

55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا