اخبار
کد خبر : 451 ۱۳۹۴/۰۵/۲۹   

جشنواره شعر رضوي به زبان آذري در اروميه برگزار شد

*تعداد آثار ارسالی 26 درصد افزایش دارد

جشنواره شعر رضوی به زبان آذری امروز با حضور شاعران داخلی و خارجی در ارومیه برگزار شد.

در این جشنواره که در سالن شرکت برق ارومیه برگزار شد شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان و شهرهای آذری زبان تبریز، زنجان، اردبیل، تهران، مراغه، اهر، مشهد، قزوین، خراسان جنوبی و کرج حضور داشتند.

از 342 اثر ارسالی به دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره شعر رضوی آذری، 320 اثر داخلی و 22 اثر خارجی است.

حجت الاسلام کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان آذری گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی 6/26 درصد و تعداد شرکت‌کننده 5/15 درصد افزایش داشته است.

وی هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی را ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی در ایران اسلامی و سایر کشورهای هم‌جوار و علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) اعلام و تصریح کرد: برگزاری اتاق فکر، دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، حضور و همکاری شبکه سحر و طراحی پورتال استانی از اقدامات انجام گرفته برای این جشنواره است.

قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان آذری از جمله بخش هایی از سخنرانی حجت الاسلام کریمی بود که در بخشی از آن آمده است: نسیمی که از سمت خراسان می وزد و موجی که این جشنواره به راه انداخته، کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رأفت امام هشتم به جلو رانده و بسوی خورشید درخشان خراسان رهنمون کرده است تا جوانه های نوپای فرهنگ بر بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.

در پایان این جشنواره سه اثر داخلی و هشت اثر خارجی برگزیده و به صاحبان این آثار لوح و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا