اخبار
کد خبر : 4505 ۱۳۹۶/۰۲/۲۹   

پیش بینی 2 هزار و 616 شعبه در سطح استان برای اخذ رای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از پیش بینی 2 هزار و 616 شعبه در سطح استان برای اخذ رای در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در گفت و گویی، در خصوص تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گفت: در مرحله اول ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد  14 هزار و 319 نفر ثبت نام و اعلام داوطلبی نمودند که از این تعداد 391 نفر از بانوان بودند.

وی افزود: تعداد ثبت نامی های دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نسبت به دوره قبل، 12.35 درصد افزایش داشته و این آمار در خصوص بانوان، 81 درصد رشد را نشان می دهد.

رادفر اضافه کرد: بعد از طی مراحل بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت، از کل ثبت نامی ها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، 13 هزار و 38 نفر احراز صلاحیت شدند که 338 نفر آن خانم هستند.

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان همچنین در خصوص تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان اظهار کرد: در سطح استان 2 میلیون و 340 هزار نفر واجد شرایط برای رای دادن هستند که از این تعداد 61 هزار و 800 نفر رای اولی هستند یعنی متولدین 29 اردیبهشت 1378 و ماقبل آن که می توانند روز جمعه در پای صندوق های رای حاضر شوند.

رادفر در رابطه با تعداد شعبات ثبت نام و اخذ رای هم گفت: در سطح استان، 2 هزار و 616 شعبه ثبت نام و اخذ رای برای اخذ رای مربوط به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه پیش بینی شده است که از این تعداد 1704 شعبه بصورت ثابت و 813 شعبه نیز بصورت سیار نسبت به اخذ رای اقدام خواهند نمود.

وی افزود: علاوه بر شعب مشترک اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، 99 صندوق هم صرفا برای اخذ رای در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده که این امر هم به این علت است که در برخی روستاها بعلت به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها و یا جمعیت، انتخابات شورا در آن روستا برگزار نمی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در 7 شهر استان شامل خوی، سلماس، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد، رای گیری بصورت مکانیزه و الکترونیکی خواهد بود که از مردم عزیز این شهرها درخواست می گردد در هنگام حضور در شعب اخذ رای، حتما کد داوطلبی کاندیدای مورد نظر خود را به همراه داشته باشند چرا که اخذ رای الکترونیکی از طریق کد کاندیداها انجام خواهد شد.

رادفر در خصوص مدارک مورد نیاز برای رای دادن نیز افزود: داشتن اصل شناسنامه و همراه داشتن شماره ملی برای رای دادن ضروری است.

معاون سیاسی استاندار در رابطه با زمان اتمام تبلیغات کاندیداها نیز اظهار کرد: طبق قانون، شروع اخذ رای ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت است که در واقع داوطلبان تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 28 اردیبهشت 1396 می توانند تبلیغات کنند .

وی همچنین گفت: 55 هزار نفر بعنوان عوامل اجرایی شامل اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، ناظرین، بازرسین، محافظین صندوق و سایر نیروها در انتخابات روز جمعه در سطح استان برای انجام روند اخذ رای از مردم عزیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا