اخبار
کد خبر : 450 ۱۳۹۴/۰۵/۲۹   

دولت قصد ورود جانبدارانه به انتخابات را ندارد

* نامزدهای انتخاباتی قوانین انتخاباتی را رعایت کنند

وزیر کشور گفت: دولت در انتخابات پیش رو به وظیفه خود عمل خواهد کرد و قصد ورود جانبدارانه به انتخابات را ندارد.

به گزارش نای قلم، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بی طرفی دولت در انتخابات یک اصل مهم و ضروری است.

وی رعایت قانون در کشور را برای همه لازم دانست و افزود: باید در کشور قانون را رعایت کنیم و قانون گرایی را به عنوان اصل قابل قبول مورد ملاحظه قرار دهیم که دولت در این راستا در دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگارن رهبری بی طرف بوده و از کسی حمایت نمی کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت و وزارت کشور به دنبال برگزاری انتخابات قانونمند، باشکوه و سالم است، حضور پرشور مردم در رای گیری، اجرای دقیق قانون انتخابات و سلامت برگزاری این رویداد سیاسی را هدف اصلی وزارت کشور عنوان کرد.

وی حدود 40 هزار نفر داوطلب احتمالی با انواع گرایش های سیاسی و جناحی برای حضور در رقابت انتخابات مجلس دهم شناسایی شده است.

وزیر کشور در عین حال که تاکید کرد نامزدهای انتخاباتی باید قوانین انتخاباتی را رعایت و از تبلیغات زودرس جلوگیری کنند، ادامه داد: فرایند اجرایی انتخابات بر اساس زمان بندی تنظیم شده قانونی آغاز شده است، بر همین اساس ستاد اجرایی انتخابات در تمام استان های کشور شکل گرفته و هماهنگی با دستگاه های همکار در حال انجام است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگی کاملی بین حوزه اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات وجود دارد، افزود: هماهنگی لازم با دستگاه های نظارتی و به ویژه شورای نگهبان در حال انجام است و فعالیت های دوجانبه کارشناسی و مشورتی در حال انجام است

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه تقسیمات کشوری اظهار کرد: برخی تصمیم ها در زمینه تقسیمات کشوری در گذشته بدون ضابطه بوده به طوری که روند قبلی تصمیم گیری تقسیمات کشوری مطلوب نبود و در جریان آن شهرها و روستاهایی که قابلیت و شرایط لازم را نداشتند به درجه تقسیمات کشوری بالاتر ارتقا یافتند و همین امر هزینه های زیادی را بر دولت تحمیل کرد.

وی خواستار ضابطه مند شدن اعمال تقسیمات کشوری جدید شد و گفت: در این زمینه کارهای کارشناسی لازم انجام شده و دیگر بدون لحاظ همه جوانب امر ، واحد جدبد در تقسیمات کشوری ایجاد نخواهد شد.

وزیر کشور سپس در تشریح برنامه های دو روزه خود به استان نتیجه بازدید از نقاط مرزی آذربایجان غربی را بسیار رضایت بخش عنوان کرد.

وی به برگزاری جلسه شورای تامین استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت امنیتی استان از مسئولان مربوطه دریافت شد که نتیجه این گزارشات هم در مسائل مرزی، هم مقابله با تکفیری ها و داعش و هم امنیت داخلی، بسیار رضایت بخش بود.

رحمانی فضلی همچنین به حضور خود در همایش شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: حضور در این همایش بسیار مایه خرسندی بود چرا که مشاهده کردیم خود مردم استان، اراده و عزم جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه پدیده شوم اعتیاد دارند و نمایشگاه خوبی هم از توانمندی های سمن های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی درحاشیه این همایش برگزار شد.

ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از دیگر موارد مورد اشاره وزیر کشور در این نشست خبری بود.

وی اضافه کرد: نماینده محترم ولی فقیه در استان، مسائل و دغدغه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، دینی و اجتماعی مطرح نمودند که مقرر شد برای رفع این دغدغه ها تلاش لازم انجام شود.

وزیر کشور در ادامه به حضور خود در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز آذربایجان غربی هم اشاره  و اظهار داشت: در این برنامه،  به سوالات مطرح شده مردم شریف استان آذربایجان غربی در حوزه های مختلف پاسخ داده شد که امیدواریم توانسته باشیم این گزارشات و پاسخ ها مفید واقع شده باشد.

رحمانی فضلی همچنین در رابطه با بازدید هوایی از نقاط مرزی استان گفت: صبح امروز به همراه نیروهای نظامی و امنیتی و استاندار محترم، بصورت هوایی بازدید از برخی نقاط مرزی استان و اقدامات انجام گرفته در آن از جمله جاده سازی و تقویت استحکامات مرزی انجام گرفت که نتیجه بسیار امیدوار کننده و نشانگر تسلط کامل نیروهای ما در مناطق مرزی و مجاور بود.

وزیر کشور با اشاره به جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: خوشبختانه با حضور موثر جناب آقای سعادت استاندار محترم در آذربایجان غربی که اهل تجربه، تعامل و دارای انگیزه کافی هستند، شاهد ارتباط، همکاری و تعامل خوب و مثبت بین مدیران استان هستیم که امیدواریم این همکاری و همفکری به توسعه هر چه بیشتر این استان کمک کند.پ

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا