اخبار
کد خبر : 45 ۱۳۹۴/۰۳/۲۷   

مناطق آسيب‌پذير شناسايي شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر شناسايي و برنامه‌ريزي براي احصا و شناسایی مناطق آسيب‌پذير تاكيد كرد.

به گزارش ناي قلم علیرضا رادفر پيش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار كرد: برخي مناطق و محله‌هایی وجود دارند كه بيشتر در معرض ابتلا به اعتياد قرار دارند كه لازم است اين مناطق به صورت دقيق و علمي، مورد بررسي و شناسايي قرار گيرند و براي كاهش تهديدات در ميان آن‌ها برنامه ريزي شود.

وي افزود: در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نباید تنها به برگزاری همایش‌ها بسنده کرد.

به گفته رادفر باید برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر مستمر باشد و از راهکارهای عمومی‌تر و مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بيان اينكه برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر باید عملیاتی و اجتماعی‌محور باشد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی استان باید در زمينه عرضه، تقاضا و فروش مواد مخدر هوشیارانه و با اشرافیت کامل اطلاعاتی عمل كنيم تا بتوانیم از شیوع و رواج این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کنیم.

وی افزود: سیاست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر باید بر اساس دو موضوع عرضه و تقاضا شکل گیرد و برنامه‌ها و فعالیت‌های ما به صورت مستمر و عملیاتی تدوین شود که نقش این شورا در کاهش تقاضا بسیار تأثیرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید از نگاه کلیشه‌ای به این امر که عمدتا بیکاری را علت اصلی گرایش به مواد مخدر می‌دانند اجتناب شود و باید در رابطه با ریشه‌یابی و علت این امر به درستی مطالعه و کار کارشناسی صورت گیرد.

رادفر بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در کنار درمان معتادان و مبتلایان، باید یکی از عمده اقدامات اجتماعی کردن و حساس‌سازی خانواده‌ها و جامعه نسبت به شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به شروع فصل تابستان و ماه مبارک رمضان افزود: این ایام فرصت بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت معلمان آموزش و پرورش، روحانیون و معتمدین است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های آموزشی و استفاده از هنر در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در سطح استان به خصوص در نقاط حاشیه‌نشین و محروم شهرها و روستاها تلاش كنند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا