اخبار
کد خبر : 4499 ۱۳۹۶/۰۲/۲۹   

اعلام آمادگی ارامنه و آشوریان ارومیه برای شرکت در انتخابات

در استان آذربایجان غربی که رنگین کمان اقوام و ادیان نام گرفته است، در برهه های حساس سیاسی و اجتماعی بویژه انتخابات به رنگین کمان وحدت و همدلی بدل می شود.

به گزارش نای قلم، آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که در کنار زندگی مسالمت آمیز اقلیت های قومی، ارامنه و آشوری نیز با اتحاد و همدلی در آن زندگی می کنند و همه آنها در سالیان پس از انقلاب فعالیت های مربوط به دین خود را آزادانه انجام می دهند و به طور مستمر در عرصه های مختلف به خصوص انتخابات به نقش آفرینی پرداخته اند.

در این استان مردم از اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف بدون مشکل سال ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و همواره وحدت، یکپارچگی و انسجام خود را در راستای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کرده اند.

انتخابات نیز همواره بستری برای وحدت، حضور پرشور و مقابله با دسیسه های دشمنان نظام و اسلام در آذربایجان غربی بوده و ترک، کرد، فارس، ارمنی و آشوری در آن با حداکثر مشارکت شرکت کرده اند.

مردم این استان امروز آماده اند تا یک بار دیگر رنگین کمانی از اتحاد و انسجام ایرانی را به نمایش بگذارند.

رئیس نمایندگی خلیفه گری آذربایجان گفت: جامعه ارامنه به عنوان شهروندان ایرانی که سالیان طولانی در کنار برادران مسلمان خود زندگی کرده اند و از قدمتی طولانی برخوردارند، شرکت در انتخابات را وظیفه خود می دانند.

به گزارش نای قلم، پایلاک ساهاک در گفت و گویی اظهار داشت: جامعه ارامنه با شرکت خود در انتخابات پاسخی محکم به بدخواهان این سرزمین می دهند.

وی با بیان اینکه همدلی و همبستگی فکری و زبانی در سال های زندگی ارامنه در بین مسلمانان ایرانی سابقه دیرینه دارد به طور کلی خمیرمایه همه ادیان الهی بر مودت و همدلی است، تصریح کرد: ارامنه ایران در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی همدوش و همزبان هموطنان مسلمان خود بوده اند و شهدای ارمنی گواه آن است و هم اینک نیز آماده هستند تا در تمامی عرصه ها برای آبادانی، حفظ امنیت و تمامیت ارضی ایران و سربلندی و اقتدار آن در جامعه جهانی نقش آفرینی کنند.

ساهاک اضافه کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، جواب دندان شکنی به مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر است.

به گفته رئیس نمایندگی خلیفه گری آذربایجان مشارکت حداکثری در انتخابات در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری بوده و این حضور نشانه وجود دموکراسی بالا در ایران و جوابی برای دشمنان این سرزمین است.

ساهاک اذعان کرد: انتخابات، ابزار سیاسی مهمی است که همه مردم می توانند از طریق آن آزادانه و مسئولانه در سرنوشت کشور سهیم شوند و حرف و عقیده و خواست خود را اعلام کنند و جامعه ارامنه ایران نیز ظهور و بروز مشارکت خود از طریق صندوق های رای را مهم و کلیدی می دانند.

وی اظهار کرد: اقلیت های دینی به ویژه ارامنه همانگونه که در برهه ها و صحنه های مختلف حضور یافته و ایفای نقش کرده اند، این بار نیز در 29 اردیبهشت با شکوهی مضاعف در پای صندوق های رای حضور می یابند.

با اقتدار تمام در انتخابات شرکت می کنیم

رئیس انجمن آشوریان ارومیه هم با بیان اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است، گفت: آشوریان با قدرت و اقتدار تمام در انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری شرکت می کنند.

استانلی سیمونز افزود: ما به عنوان یک ایرانی مسیحی با حضور خود در پای صندوق های رای به دنیا نشان خواهیم داد که به سرنوشت کشور و حل مشکلات جامعه علاقه مند هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات نمادی از دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: در 38 سال اخیر تمامی اقوام اعم از مسیحی، مسلمان، شیعه و سنی در انتخابات مختلف شرکت کرده و تحت هر شرایطی صحنه انتخابات را خالی نگذاشته اند.

وی با بیان اینکه مدیون کشور خود هستیم، گفت: تاکنون یکدلی و احساس وظیفه ملت ایران از هر قوم و نژادی به جهانیان ثابت شده و تلاش مخالفان و دشمنان این سرزمین برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و برنامه های مختلف تاثیری در اراده این ملت نگذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه اقلیت های دینی نیازی به قیم ندارند، اظهار کرد: تفرقه افکنان تاکنون موفق به ایجاد اختلاف بین اقلیت های دینی و برادران مسلمان آنان نشده اند.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه بیان کرد: بدون تردید دشمنان این سرزمین چه آنان که در کشورهای دیگر هستند و چه آنان که در فضای مجازی برای کمرنگ کردن حضور اقلیت های دینی در انتخابات تلاش می کنند، هرگز راه به جایی نخواهند برد.

سیمونز در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: جامعه آشوریان امروز در صف های طولانی جواب محکمی به بدخواهان این مرز و بوم می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا