اخبار
کد خبر : 449 ۱۳۹۴/۰۵/۲۹   

دولت مخالف کوبیدن بر طبل اختلاف در کشور است

* وحدت و همدلی مسئولان لازمه توسعه و پیشرفت کشور و استان است

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید، دولت اعتدال و مخالف کوبیدن بر طبل اختلاف در کشور است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی گزینش در کشور شایسته سالاری است و سیاست دولت تدبیر و امید عدم حمایت از حزب و گروه خاصی در کشور است که در این راستا اصل شایسته سالاری را رعایت کرده است.

وی افزود: در منطقی که امروز بر نظام اداری حاکم است، مبنای نصب و ارتقاء مدیران، صلاحیت ها و شایستگی های فردی افراد، دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی است از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام افراد شایسته در این نظام استفاده می شود.

سعادت اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی نیز در عزل و نصب مدیران و سکانداران دستگاه‌های اجرایی به توان، تخصص، تجربه و تعهد افراد توجه ویژه می‌شود.

وی تصریح کرد: در موارد لازم برای هم‌سویی با سیاست‌های دولت در سطوح کلان از نیروهای جدید استفاده می‌شود، تا بیشترین هماهنگی با دولت شکل گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید به اینکه وحدت و همدلی مسئولان لازمه توسعه و پیشرفت کشور و استان است، از مسئولان استان در همه رده ها خواست اتحاد و همبستگی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

سعادت در ادامه سخنان خود به سیاست های ابلاغی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و اظهار کرد: آذربایجان غربی در راستای اجرای این سیاست ها آمادگی کامل دارد تا در این راستا گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمایشات و رهنمودهای ارزشمندی داشته‌اند، افزود: این استان برای جامه عمل پوشاندن به سیاست‌های ابلاغی پیرامون اقتصاد مقاومتی آمادگی لازم دارد، تا در این سمت و سو برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بهترین عملکرد در بهبود مناسبات بین المللی داشته است، اضافه کرد: همدلي و وحدت ميان مردم و مسئولان، امنيت پايدار، مشاركت همگاني، توانمندسازي مردم مناطق محروم و كم برخوردار و بهره گيري از پتانسيل هاي بازرگاني، تجاري و صنعتي استان از جمله مهمترين لازمه هاي توسعه همه جانبه در استان مي باشند كه خوشبختانه تا حدودي اين ملزومات فراهم هستند اما بايد بيش از پيش بايد مورد توجه قرار گيرند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و اضافه کرد: احياي درياچه اروميه از اولويت هاي اصلي دولت تدبير و اميد است و در این راستا دکتر روحانی برای احیای دریاچه ارومیه، تدوین و تهیه برنامه هایی برای خروج از رکود واحد های تولیدی و حل مناسبات بین المللی کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: نجات دریاچه ارومیه امکان پذیر است و وضعیت نگران کننده نیست، فقط همت و تلاش می طلبد.

سعادت همچنین با اشاره به پتانسيل ها و ظرفيت هاي مختلف استان ادامه داد: استان آذربايجان غربي به لحاظ جغرافيايي، طبيعي و انساني داراي ظرفيت هاي بسياري است و بايد زمينه لازم را با بهره گيري از اين ظرفيت ها در جهت توسعه فراهم نماييم.

استاندار آذربایجان غربی به پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استانها نیز اشاره کرد و ادامه داد: این استان جزو استان های کمتر توسعه یافته کشور است و از لحاظ شاخص هایی مانند درآمد سرانه وضعیت نامناسبی دارد که رفع و جبران این عقب ماندگی ها نیازمند توجه ویژه دولت و همت مسوولان استانی است.

سعادت بر نهادینه‌سازی رویکرد مدیریت بدون پول در مناطق مختلف آذربایجان غربی نیز تاکید و اضافه کرد: این مقوله از سال گذشته به طور مستمر در نشست‌ها و جلسات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است و با در پیش گرفتن این سیاست پیمانکاران پروژه‌های مختلفی اجرا کرده و همکاری لازم دارند.

سعادت همچنین گفت: رئیس‌ محترم جمهوری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تلاش زیادی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران که تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور داشته است، کردند و اکنون این تلاش ها منجر به بهبود روابط بین المللی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا