اخبار
کد خبر : 4486 ۱۳۹۶/۰۲/۲۶   

تمام موقوفات آذربایجان غربی سنددار می شوند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال 97 تمام موقوفات استان سنددار می شوند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت در گفت و گوی خبری اظهار داشت: طبق برش برنامه ارائه شده هفت هزار رقبه از موقوفات استان در سال 96 و هفت هزار رقبه تا پایان سال 97  سنددار می شوند که البته تلاش و همت بالای همکاران اوقافی و ثبتی در این مسیر پرفراز و نشیب را می طلبد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های ما سند دار کردن موقوفات استان است، تصریح کرد: 14 هزار رقبه از موقوفات استان  فاقد سند هستند که چهار هزار رقبه از این موقوفات انتفاعی و 10 هزار رقبه منفعتی است.

جوانبخت با تقدیر از مسؤولیت‌پذیری مردم در وقف اموال خود در راه امور خیر تصریح کرد: یکی از وظایف سنگین سازمان اوقاف و امور خیریه حفاظت و صیانت از این اموال است.

وی با تأکید بر این موضوع که امروز موارد بسیار زیادی از اموال موقوفه داریم که غصب‌شده یا مخروبه هستند که این امر مسؤولیت سنگینی را برعهده‌ی ما می‌گذارد، افزود: صرفاً پرداختن به بعد اقتصادی وقف و غفلت از آثار معنوی و فرهنگی آن نوعی جفا به این امر بسیار ارزشمند است.

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی با اشاره به این موضوع که ما به عنوان خدمت‌گزاران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی مسؤولیت بزرگی در مقابل حفظ و صیانت از موقوفات داریم، خاطرنشان ساخت : سازمان اوقاف امروز مسؤولیت تدبیر و مدیریت این مجموعه‌ها را در جهت تثبیت حقوقی وقف، سند‌دار‌کردن موقوفات، ساماندهی نظامات اداری، احیای موقوفات مخروبه، بهره‌وری بیشتر، ایجاد اعتماد بهتر و تشویق مردم را برعهده دارد.

جوانبخت با اشاره به تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیان داشت: ازبرکات این تفاهم نامه حضور مدیران کل و کارشناسان فنی دو دستگاه در ادارات شهرستان ها، رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فرایند سنددار کردن موقوفات استان و ارائه تدابیر وراهکارهای مناسب جهت سند دار کردن رقبات پر در آمد استان است.

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی با بیان اینکه در اولین گام اسناد مالکیت  30 روستای پر رقبه وقفی در شمال استان مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اسناد مالکیت، 2 روستا در شهرستان چایپاره، 10 روستا در شهرستان سلماس و 18 روستا در شهرستان خوی که شش دانگ همه این 30 روستا وقف بود با حضور مدیر کل و کارشناسان ثبت اسناد و املاک، روسای ادارات ثبت و اوقاف این سه شهرستان  مورد بررسی قرار گرفت. 

شایان ذکراست اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال 95 موفق به سنددار کردن نزدیک به 2 هزار رقبه از موقوفات استان شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا