اخبار
کد خبر : 4484 ۱۳۹۶/۰۲/۲۶   

توجه به جنبه اشتغال و تولید در هنرستان ها ضررویست

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی گفت: ضرورت ورود هنرستان ها به بخش اشتغال و تولید باید مورد توجه باشد تا بتوان دانش آموزان و هنرجویانی توانمند در عرصه های تولید تربیت کرد.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی، در دیدار با هنرجویان مدرسه پویای دانش و هنرستان ایران زمین مدیریت ناحیه يک ارومیه افزود: کارهای هنری بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای ما بسیار مهم است.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از علت هایی که اشتغال ما به مشکل برخورده است افزایش دانشگاه و مدرک گرایی است.

سید مصطفوی اظهار کرد: این موجب ناامیدی دانشجویان و دانشگاهیان از ادامه تحصیل  شده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین دانش آموزان هنرآموزان هنرستان ها هستند، اضافه کرد: کسانیکه با هنر و صنعت آشنا شدند امیدوارتر و باانگیزه تر هستند.

سید مصطفوی با بیان اینکه در تبصره 75 بر خود گردانی هنرستان ها تاکید شده گفت: باید مدرسان توانمند هنرجویان را طوری تربیت کنند که بخشی از نیازهای جامعه را بتوانند تولید کنند در این صورت است که می توانند هم شغل وهم درامد داشته و هم تحصیل کنند.

اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در این دیداربیان کرد:ارتقای سطح هنرستانها، تعدیل تجهیزات هنرستانها و اجرای تبصره 75 جزو برنامه های این مدیریت برای مهر ماه است.

وی بیان کرد: برای داشتن جامعه پویا باید دانش آموزان را به سمت هنرستان ها سوق داد.

اشرف نجف آباد اضافه کرد: در تابستان تمام هنرستان ها مورد ارزیابی قرار می گیرند،رشته های مازاد حذف و یا به سایر هنرستان های دارای ظرفیت منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان در سه هنرستان ناحیه یک ارومیه تبصره 75 اجرایی می شود افزود:هر هنرستان نیز باید در یک رشته در تابستان فعالیت کند و برنامه ریزی شده تا در مهرماه یک هنرستان پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا