اخبار
کد خبر : 4475 ۱۳۹۶/۰۲/۲۵   

فرصت تفکر و کار کردن برای دانش آموزان فراهم شود

مدیرکل آموزش و پرورشآذربایجان غربی گفت: باید فرصت تفکر و کار کردن برای دانش آموزان فراهم شود.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در مراسم افتتاحیه جشنواره جابربن حیان که در محل دبیرستان شاهد بهشت ایین ناحیه یک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هر خانه بايد كارگاهي براي دانش آموزان باشد تا استعدادهاي آن ها در حوزه هاي مختلف فني و هنري شكوفا شود.

وی افزود: تربیت دانش آموزان خلاق وظیفه آموزش و پرورش است.

سیدمصطفوی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش در جشنواره هاي مختلف به آثاري رأي دهند كه حس تفكر و دسترنج خود دانش آموز در آن اثر ملموس باشد.

معاون ابتدايي آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه ارتقاء علمی دانش آموزان نشاط آموزش و پرورش را در پی دارد؛ اظهار کرد: اجرای طرح جابربن حیان زمینه تربیت دانش اموزان مورد نظر مقام معظم رهبری را فراهم و آینده نظام اسلامی را تضمین می کند.

رقیه حسين پور خاطرنشان کرد: تقویت روحیه پرسشگری در دانش اموزان، تحقق اهداف درس علوم، تشویق دانش اموزان به یادگیری مادام العمر و تقویت مهارتهای زندگی از اهداف جشنواره جابربن حیان می باشد.

حسین پور با اذعان به اینکه امسال این طرح در 35 درصد مدارس ابتدائی استان اجرا شد؛ افزود: بيش از ١٤١هزار نفر در مرحله آموزشگاهي، ٢٨ هزار نفر در مرحله منطقه اي و ١٢٠٠ نفر نيز در مرحله استاني شركت نموده اند.

وی از حضور 20 دانش اموز مولف با 20 عنوان کتاب برای اولین بار در این جشنواره خبر داد و گفت:  26 پروژه دانش اموزان عشایری و 10 پروژه دانش آموزان استثنائی نیز در جشنواره امسال حضور دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا