اخبار
کد خبر : 4468 ۱۳۹۶/۰۲/۲۵   

ترکی زبان نیست، یک روحیه و اندیشه است

رئیس جمهور گفت: ترکی زبان نیست، یک روحیه و اندیشه است.

به گزارش نای قلم، حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن شهید پورشریفی تبریز در جمع هواداران خود افزود: سلام بر شما که در ۲۹ اردیبهشت، ۲۲خرداد ۹۱ را زنده خواهید کرد.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان، ما تصمیمی بزرگی را می خواهیم بسازیم، ما می خواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که یک تصمیم او  زندگی مردم را به خطر اندازد یا به حیات میلیون ها انسان کمک کند؟

وی اضافه کرد: من می خواهم بگویم اگر تصمیم احیای دریاچه ارومیه اجرا نمی شد، امروز در این منطقه چه شرایطی داشتیم، دیگر ارومیه ای وجود نداشت، طوفان نمک جایگزین حیات آذربایجان می شد، مردم آذربایجان، یک تصمیم دولت می تواند سرنوشت ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور را به خطر اندازد.

وی اضافه کرد: از آغاز این دولت هر کسی می خواست در آذربایحان سرمایه گذاری کند دو چیز را مد نظر می گرفت، به نتیجه رسیدن برجام و احیای دریاچه ارومیه بود.

روحانی با بیان اینکه ما اتوبان تبریز، بازرگان را به عنوان پل در دولت دوازدهم تکمیل خواهیم کرد گفت: ما آذربایجان را از لحاظ کشاورزی پر رونق تر خواهیم کرد، ما تمام زمینه هارا برای تبریز ۲۰۱۸ اجرا خواهیم کرد. همانطور که از دیرباز تبریز در زمینه اشتغال و بازار زبان زد بوده در ۲۰۱۸ تبریز را دوباره بر سر زبان ها خواهیم  آورد.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند مردم توانستند که سایه جنگ را از سر کشور بردارند، ولی کدام دولت توانست قدرت ملی را افزایش دهد؟ به خدا سوگند اگر روحانی هوس ریاست داشته باشد، روحانی کی خواهد آبروی خود را فدای شما کند. روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح های راهبردی ایران را بیش از ۱۰ برابر رساند.

رئیس جهوری تاکید کرد: ما باید بازار دنیا را بگیریم، شما منابع مشترک نفتی و گازی را در اختیار دیگران گذاشتید و ابراز قدرت  می کنید؟ مردم شما مگر نمی خواستید در کشاورزی روی پای خود بایستیم، اما آنها ۶میلیون تن گندم وارد کردند ما ۳ میلیون تن گندم اضافه داشتیم.

 وی ادامه داد: مردم دنبال شاهد باشید، شاهد کارنامه گذاشته است کسانی می توانند از آینده ایران سخن گویند که کارنامه درخشانی داشته باشند.

روحانی افزود:  مردم، من در خرداد ۹۲ به شما قول هایی دادم. منگنه هسته ای، دیوار هسته ای را، تعامل جهانی را، کشاورزی، اقتصاد را بهبود و تورم را کم خواهم کرد، گفتم برای بهداشت و درمان شرایط مطلوبی ایجاد خواهم، اما قدرت بازوی من اجازه انجام بعضی کارها را نداشت.

وی اضافه کرد: بعضی کارها هست که با رای ۵۱ درصدی نمشوید ولی رای بالاتر کارسازتر است. چرا صدا و سیما علیه این دولت عمل می کند؟ مردم عزیز یک راه بیشتر نداریم، و آن هم آمدن همه به پای صندوق های رای است و هر نفر در کنار خود ۱۱ نفر را ببریم.

 وی ادامه داد: آنچه می خواهید شدنی است، ما با هم می توانیم با وحدت و آرامش و کمک از رهبری بزرگ و فرهیخته مشکلات را حل خواهیم کرد، شرطش ۱+ ۱۱ است. شرطش حضور مردم پای صندوق آراست.

 وی ادامه داد: مردم آذربایجان و تبریز، آیا از عهد و پیمان که در خرداد ۹۲ بستیم پشیمانید؟ آیا نصفی از قدم هایی که گفته بودیم برنداشتیم؟ اگر در آذربایجان در این دولت ده هزار میلیارد تومان طرح اجرا شده است البته که کافی نیست و باید قدم های دیگری برداشت. اگر دریاچه تثبیت شده اگرچه کامل نیست، دریاچه باید مرکز گردشگری جهان شود.

روحانی گفت: امروز در شهرهای دیگر داد زدن و گفتند به عقب بر نمی گردیم، و ما در پای صندوق هتی رای می رویم و می گوییم به سال ۹۱ و ۹۲ بر نمی گردیم.

وی افزود: می خواستیم دروغ در کشور نباشد ولی سند ۲۰۳۰ را رو کردند و می گوییم که در قالب فرهنگ دینی و عرفی این سند را اجرا می کنیم. ما انقلابی امروز نیستیم، بسیجی امروز نیستیم، ما انقلابی دهه ۴۰ هستیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: بر صداقت و اعتدال و اخلاق، اصلاحات، بر اصول گرایی بی ریا، روح شهدا، بر رهبر  فرزانه، روح آیت الله رفسنجانی، بر سید محمد خاتمی سلام، بر رای ما در ۲۲ اردیبهشت سلام.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا