اخبار
کد خبر : 4466 ۱۳۹۶/۰۲/۲۴   

ایجاد 10 موقوفه جدید قرآنی در هر استان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس برنامه ریزی های سازمان اوقاف و امور خیریه، امسال ادارات اوقاف و امور خیریه در هر استان مکلف هستند به طور متوسط 10 موقوفه جدید قرآنی ایجاد کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: براساس منشور توسعه قرآنی، ایجاد موقوفات قرآنی یکی از ظرفیت های توسعه فعالیت های قرآنی است که متأسفانه در این زمینه خلأ تاریخی وجود دارد.

وی ادامه داد: آنچنان که در طول قرون متمادی که نسبت به ایجاد موقوفات در زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) و ایجاد مراکز عام المنفعه همچون حوزه های علمیه، مدارس، بیمارستان ها و ... اقدام شده است در بحث موقوفات قرآنی با فقر مواجه هستیم به طوری که در حال حاضر تنها 2 درصد از موقوفات کشور به موقوفات قرآنی اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به میزبانی آذربایجان غربی از مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره و ابراز امیدواری کرد که به برکت رویداد عظیم قرآنی و معرفی دستاوردهای قرآنی نظام و ظرفیت های قرآنی استان، خیرین، واقفان و خیراندیشان به ایجاد موقوفات قرآنی ترغیب و تشویق شوند تا مؤسسات قرآنی، مجامع مردمی قرآنی، مراکز آموزش عالی و فعالیت های قرآنی از عواید آن بهره گیری کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اقدامات پژوهشی در زمینه قرآنی، اظهار داشت: 10 سال است که همایش های پژوهشی قرآنی همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی دانشکده علوم قرآنی آذربایجان غربی می توان فارغ از بَعد بین المللی همایش های پژوهش های قرآنی، این همایش را در قالب استانی و کشوری به عنوان پیوست مسابقات قرآنی برنامه ریزی کرد که در کنار بخش آوایی و معارفی بخش پژوهشی نیز تقویت شود. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تعدد اقوام، ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بنا بر پیشنهاد رئیس دانشکده علوم قرآن، مقالات قرآنی با محوریت تقریب ادیان و مذاهب در استان فراخوان می شود و آثار ارسالی همزمان با برگزاری مسابقات کشوری رونمایی شده و ضمن به نمایش گذاشتن در نمایشگاه جنبی از پدید آورندگان آثار در نشست ها و محافل قرآنی نیز بهره گیری می شود.

وی گفت: در راستای توجه بیشتر به فهم قرآن کریم، امسال رشته های بخش معارف به 3 رشته افزایش یافت که برنامه ریزی می شود در دو سال آینده تعداد رشته ها به دو برابر افزایش یافته و زمینه ای فراهم شود تا افراد با توانمندی های مختلف در رشته های معارفی شرکت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا