Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4465 ۱۳۹۶/۰۲/۲۴   

برگزاری مسابقات قرآنی؛ زمینه ای برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت های قرآنی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری مسابقات باید زمینه ای را برای جذب قرآن آموز در موسسات و نهادهای قرآنی داشته باشد تا فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم فرصت مناسبی برای ایجاد فضای قرآنی در استان است که برای به تحرک در آوردن چرخ های قرآنی در این استان همت لازم است.

وی افزود: برگزاری مسابقات باید زمینه ای را برای جذب قرآن آموز در موسسات و نهادهای قرآنی داشته باشد تا فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی در این جلسه بتوانیم برنامه ای مدرن داشته باشیم تا مسابقات تنها یک امر تبلیغی و ترویجی نباشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برنامه ریزی برای مسابقات سراسری قرآن کریم باید به گونه ای باشد که نتیجه آن جذب قرآن آموز به مؤسسات و نهادهای قرآنی را فراهم کند.
 حجت الاسلام سید حسینی در ادامه افزود: با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات و اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی لیست جامع و کاملی از مجموعه های توانمند و شایسته که در حوزه حفظ قرآن در بخش کودکان و نوجوانان نقش موثری را ایفا می کنند تهیه کنیم و امیدواریم بتوانیم این توانمندی را در استان آذربایجان غربی اجرا کنیم.

 وی به دانشکده علوم و حدیث خوی اشاره کرد و گفت: فعالیت های موثری از سوی این دانشکده در حوزه پژوهش و آموزش فعالیت های قرآنی انجام شده است و امیدواریم مرکز فکر و مدیریت فرهنگی جامعه قرآنی در جامعه نهادینه شود.
این مقام مسئول در خصوص داوری مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: محدودیتی در سپردن داوری به افراد تازه نفس وجود ندارد.
 رئیس مرکز امور قرآنی در پاسخ به پیشنهاد تقویت موسسات قرآنی افزود: در تربیت فعالان قرآنی باید از تمام ظرفیت سازمان اوقاف وبقاع متبرکه، توانمندی حافظان و قاریان استفاده کنیم تا بتوانیم یک کار فاخری را به نمایش بگذاریم.
 وی استفاده از ظرفیت های بالفعل را در برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات ضروری دانست و گفت: جهت بهره مندی بیشتر از فعالیت های قرآنی باید یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با همکاری سایر نهادهای ذی ربط انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت های قرآنی استان بهره بیشتری ببریم. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا